نهمین جشنواره سراسری و اولین جشنواره 'نخستین واژه' ویژه دانش آموزان با مشارکت شرکت آبفا و اداره آموزش و پرورش و با حضور مسئولان و اولیاء دانش آموزان در دبستان ابتدایی دخترانه غیر دولتی نور برگزار شد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان قروه در این مراسم گفت: برگزاری همایش ها و جشنواره هایی از این قبیل بسیار مؤثر در فرهنگ سازی مصرف بهینه آب است با آموزش کودکان مسیر فرهنگ سازی مصرف بهینه آب در جامعه هموارتر می شود.
حسین الماسی با اشاره به دلیل نامگذاری این جشنواره با عنوان نخستین واژه اضافه کرد: دلیل نامگذاری جشنواره با عنوان نخستین واژه قرارگیری 2 حرف ' آ' و ' ب' در ابتدای حروف الفبا است که این 2 حرف در کنار هم واژه « آب» را به عنوان اولین کلمه که مایه حیات انسان است، می‌سازد.

**جشنواره غذاهای بومی و محلی در قروه برگزار شد
به مناسبت روز جهانی غذا با شعار تغیر آینده مهاجرت، سرمایه گذاری در امنیت غذایی و توسعه روستایی با حضور مدیر شبکه بهداشت جشنواره غذاهای بومی و محلی در مدرسه ابتدایی رضوان شهرستان قروه برگزار شد.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان قروه در مراسم جشنواره غذاهای بومی و محلی در دبستان دخترانه رضوان افزود: تغذیه سالم یکی از راه های پیشگیری از بروز بیماری ها است بنابراین لازم است این مسئله مورد توجه شهروندان باشد.
مسعود معتمدی افزود: مصرف قند، نمک و چربی باید به عنوان سه عنصر غذایی موثر کاهش یابد زیرا اغلب شهروندان با زیاده روی در مصرف این سه عنصر با بیماری های مختلف دست و پنجه نرم می کنند.
به گفته وی توزیع نامناسب غذا در بین اعضای خانواده و عدم شناخت گروه‌های غذایی و نیاز بدن به مواد هر گروه نیز از جمله عوامل اصلی نامناسب بودن دریافت مواد غذایی در اعضا خانواده است.
معتمدی اظهار کرد: نقش سلامت و ایمنی مواد غذایی در سلامت و تندرستی انسان بسیار حائز اهمیت است، تغذیه‌ای که بر اساس اصول علمی تنظیم شود بی شک سلامت انسان را تامین می کند.
24 مهر ماه برابر با شانزدهم اکتبر سالروز جهانی غذا نامگذاری شده است این روز به افتخار سازمان فائو در سال 1945 نامگذاری شده و در سراسر جهان گرامی داشته می شود.
**خبرنگار: سارا صالحی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
3020/7345
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.