حجت السلام والمسلمین حسن ترابی روز شنبه درشورای آموزش و پرورش بروجرد که درسالن اجتماعات آموزش وپرورش بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: باید تلاش شود مشکلات آموزشی وجذب نیروی کیفی و آموزشی دیده شهرستان با کمک شورا وهمکاری وهماهنگی همه دستگاه های اجرایی برطرف شود.
وی اظهار کرد: شورای آموزش و پرورش از جایگاه خاصی برخورداراست ولی متسفانه آنگونه که باید نقش آفرینی نکرده و نتوانسته درمقام عمل مشکلات آموزشی شهرستان را برطرف نماید.
امام جمعه بروجرد با بیان اینکه شورای آموزش و پرورش مکانی برای برطرف کردن مشکلات این نهاد آموزشی است، اضافه کرد: این شورا از قدرت و اختیارات قانونی کافی برخوردار است که باید از آنها درراستای کیفی سازی امورآموزشی استفاده کند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بروجرد نیز در این نشست گفت: امسال کمبود 93 معلم در خرداد ماه به وزارت خانه و اداره کل اعلام شده است که انتظار می رود با حمایت مسئولان شهرستان و نمایندگان مردم بروجرد این مشکل برطرف شود.
شهاب روزبهانی عمده ترین مشکل این نهاد بعد از کمبود معلم را فرسوده بودن فضاهای آموزشی بیان کرد و افزود: هم اکنون 60درصد فضای آموزشی بروجرد فرسوده و تخریبی است.
وی بیان کرد: درسال تحصیلی جدید پنج واحد آموزشی تحویل آموزش و پرورش داده شده است که درمهرماه دانش آموزان سال تحصیلی جدید را در این مدارس آغاز کردند.
مدیر آموزش وپرورش بروجرد با اشاره به برخی اقدامات انجام شده درآغاز سال تحصیلی با هدف رفاه دانش آموزان افزود: کتابخانه شهیدی بروجرد بعد از چند سال وقفه دارای کد شده و با چهار نیروی فعالیت خود را آغاز کرده است.
روزبهانی تاکید کرد: درتبصره 9بند 2 بودجه سال 96 موضوع تبدیل فضاهای آموزشی مطرح شده و در صورتی که این مهم در17 نقطه از شهر بروجرد تحقق یابد تحول مهمی در آموزش وپرورش بروجرد ایجاد خواهد شد.
درسال تحصیلی جدید حدود 50 هزاردانش آموزدرسه مقطع مختلف تحصیلی در400 واحد آموزشی شهرستان مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 27 هزاردرمقطع ابتدایی ومابقی در2 مقطع راهنمایی و دبیرستان آموزش می بینند.
7273 /6052خبرنگار: آمنه صارمی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.