افشین خوشگوار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد مجوز، 2 مورد برای کارخانه کیک و بیسکویت، تعدادی برای شرکت های پخش مواد غذایی و همچنین تعدادی نیز برای آشپزخانه های مجوز دار دارای غذای آماده صادر شده است.
وی اظهار کرد: مدیران مدارس با توجه به قیمت محصولات و کمیت و کیفیت آن می توانند از این شرکت ها مواد غذایی برای ارائه به بوفه های مدارس را تهیه کنند.
به گفته وی با توجه به اینکه مواد غذایی که در مدرسه عرضه می شود با سلامت دانش آموزان ارتباط مستقیم دارد گروه هایی در راستای نظارت بر فعالیت بوفه های مدارس تشکیل شده است.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه لیست مواد غذایی مجاز و قابل عرضه در میان دانش آموزان در اختیار مدارس قرار گرفته است، ادامه داد: شرکت ها و بخش هایی که عرضه محصولات خود در مدارس تمایل دارند باید درخواست خود را به سازمان دانش آموزی ارائه دهند.
وی افزود: سازمان دانش آموزی نیز با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی، از محل شرکت یا مکان هایی که تهیه و توزیع مواد غذایی را بر عهده دارند، بازدید می کند و پس از اخذ استانداردها و معیارهای بهداشتی، مجوز فعالیت این بخش ها در مدارس را صادر می کند.
به گفته وی عرضه کننده، مواد عرضه شده و مکان عرضه مواد غذایی سه ضلع مثلث فعالیت بوفه های مدارس است که باید دارای شرایط خاصی باشند و سازمان دانش آموزی تلاش می کند با بررسی تمامی جوانب مجوز فعالیت بوفه مدارس را صادر کند.
وی اظهار کرد: محل توزیع و فرد توزیع کننده در مدرسه نیز باید از شرایط لازم برای عرضه برخوردار باشند، لذا با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی تیم های نظارتی مشترکی تشکیل شده و در طول سال از فعالیت بوفه های مدارس بازدید خواهند کرد.
سال تحصیلی جدید (97 - 96) در استان کردستان در سه هزار و 700 مدرسه شهری و روستایی با 12 هزار کلاس درس و حضور 285 هزار دانش آموز در سه مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم با 26 هزار پرسنل آموزشی، پرورشی و خدماتی آغاز شده است.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار دهنده: امید بهمنی
7348/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.