به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم حسینی روز شنبه در کمیته خدمات رسانی کنگره 5400 شهید استان در سنندج اظهار کرد: در طول سه سال گذشته بیش از سه هزار یادواره شهدا در سطح استان برگزار شده است.
وی با اشاره به برگزاری کنگره پنج هزار و 400 شهید استان در سال 97 گفت: این کنگره در واقع یک اقدام عمیق و یک تحقیق و پژوهش کامل است و اگر بدرستی انجام شود پس از برگزاری کنگره هیچ گونه ابهامی از شهدای استان باقی نمی ماند.
معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان ادامه داد: پنج هزار و 486 شهید در استان کردستان وجود دارد که باید بر روی زندگی آنان تحقیق و پژوهش انجام شود.
وی افزود: این کنگره خدمات رسانی یکی از کنگره های بیست و هشت گانه کنگره شهدای استان است و باید از این طریق، کنگره پنج هزار و 400 شهید استان را به مردم معرفی و رشادت ها و فداکاری های این شهیدان و قهرمانان را برای مردم بیان کنیم.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان در ادامه این جلسه گفت: کمیته خدمات رسانی یکی از کمیته های زیر مجموعه کنگره پنج هزار و 400 شهید استان است که با مسئولیت این نهاد و عضویت دستگاه های حوزه خدمات رسانی در راستای برگزاری هرچه بهتر کنگره فعالیت می کند.
محمد رسول شیخی زاده افزود: در این کمیته در قالب سرکشی از خانواده های نیازمند استان مشکلات و مسائل این خانواده ها با حضور روسای دستگاه ها و نهادها و خیران بررسی و در راستای برنامه های کنگره جهت رفع آنها تلاش می شود.
وی اظهار کرد: همچنین از طریق این کمیته در راستای فرهنگ سازی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و همچنین ارتباط موضوع فرهنگ شهید و شهادت با خانواده های نیازمند و نقشی که این خانواده ها در بحث دفاع مقدس و تقدیم شهید به جامعه و تامین برقراری امنیت داشته اند اقدام می شود.
به گزارش ایرنا، کنگره 5400 شهید کردستان قرار است سال 1397 در سالن 6 هزار نفری 22 گولان سنندج برگزار شود.
مردم کردستان در زمان های مختلف از جمله دوران دفاع مقدس و عرصه های امنیت انقلاب اسلامی پنج هزار و 470 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند و بعد از دوران دفاع مقدس نیز بیش از 250 نفر از این استان در دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی به شهادت رسیده اند.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار دهنده: امید بهمنی
7348/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.