به گزارش خبرنگار ایرنا ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه های این هفته نماز جمعه سنندج ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی افزود: نیروهای انتظامی باید بیش از گذشته در راه حفظ امنیت جامعه و کشور گام بردارند.
وی با بیان اینکه نیروهای انتظامی و پلیس به تنهایی قادر به ایجاد و حفظ امنیت در کشور نیستند تاکید کرد: مردم هم باید در این راه و برای حفظ امنیت پایدار در جامعه، پلیس را یاری کنند.
ماموستا خدایی در بخش دیگری از سخنان خود به حکمت خلقت انسان پرداخت و گفت: خداوند انسان را به عنوان اشرف مخلوقات آفریده و اندیشه و اختیار به وی داده است تا به انتخاب خود، راه سعادت یا شقاوت را برگزیند.
امام جمعه سنندج با بیان اینکه خداوند متعال، بشر را از 2 طریق هدایت کرده است اضافه کرد: راهنمایی مخفی از راه عقل و راهنمایی از طریق رسالت پیامبران، 2 نعمت بزرگ پروردگار برای هدایت انسان است.
ماموستا خدایی، شیطان را بزرگترین دشمن انسان عنوان کرد و یادآور شد: چنانچه انسان از طریق 2 راه هدایتی که خداوند برای او قرار داده است، عمل کند، بدون شک سعادت دنیوی و اخروی را به دست خواهد آورد.
وی تاکید کرد: انسان ایماندار باید در کنار اعتقاد قلبی به اصول دین، عمل به فروع دین را نیز سرلوحه زندگی خود قرار دهد.
ماموستا خدایی همچنین با اشاره به هفته بزرگداشت سالمندان، از جوانان و نوجوانان خواست برای سالخوردگان احترام قائل بوده و از کمک به آنان دریغ نورزند.
فرمانده نیروی انتظامی استان کردستان هم پیش از خطبه ها، با بیان اینکه شعار امسال هفته نیروی انتظامی، ' پلیس برای امنیت و امنیت برای همه' است اظهار کرد: امنیت به عنوان یکی از استراتژیک ترین اولویت های نظام اسلامی، همواره مورد توجه پلیس و نیروهای نظامی بوده است.
سردار مسعود خرم نیا افزود: نیروی انتظامی براساس وصایای امام و توصیه های مقام معظم رهبری، شبانه روز تلاش می کند آسایش و امنیت را برای مردم فراهم کند.
وی از امنیت به عنوان یک امر حیاتی نام برد و گفت: مردم نیز باید برای حفظ امنیت که حاصل خون های شهدا است، با نیروهای انتظامی همکاری لازم را داشته باشند تا شاهد توسعه استان و امنیت پایدار در منطقه باشیم.
13 مهر، روز نیروی انتظامی و آغاز هفته بزرگداشت ناجا است.
خبرنگار: وریا کرمی** انتشار دهنده: امید بهمنی
7355/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.