رئیس دانشگاه کردستان گفت: تقویت جامعه علمی در کشورمان نیاز به پشتیبانی دولتی و سرمایه گذاری دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فردین اخلاقیان روز سه شنبه در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه کردستان، افزود: مردم ایران همواره با پشتوانه منطق و فکر و بهره مندی از گفتمان نیز خط بطلانی بر جنگ و ستیز با دشمن داشته اما مورد هجوم و تجاوز قرار گرفت و توانست با استقامت و پایداری و دادن خون شهیدان پرچم کشور را برافراشته نگه دارد.

وی اظهار داشت: هر ملتی برای رسیدن به اقتدار و توسعه بایستی نهایت تلاش را داشته باشد و در این میان مردم در جنگ تحمیلی با متحمل شدن رنج و سختی ها توانستند بر مشکلات فائق بیایند به عبارتی جنگ هشت ساله مسیر رشد و تعالی را در دیگر زمینه ها هموار کرد.

اخلاقیان رسیدن به توسعه پایدار را منوط به دو مقوله دانست و گفت: در دین مبین اسلام توجه به کرامت انسانی و محترم شمردن حقوق بشر امکان رشد و پیشرفت را مهیا می کند کما اینکه به همین شیوه هم است و تمدن اسلامی با درنظر گفتن این مولفه همواره راه تعالی را می‌پیماید و نبود آن سبب افول و نابودی تمدن می‌شود.

رئیس دانشگاه کردستان وجود علم و تکنولوژی را دیگر مولفه رشد و تعالی جامعه برشمرد و افزود: به عینیت رساندن این مهم امروز به عهده جامعه دانشگاهی ست به طوریکه بعد از انقلاب اسلامی گام هایی استوار برای تحقق و ریشه دواندن علم و فناوری در کشور برداشته شد.

اخلاقیان عنوان کرد: کشور برای رسیدن به جایگاه واقعی خود در زمینه علم و فناوری نیازمند سرمایه گذاری نظام و آمادگی ذهنی و روانی جامعه جهت به کارگیری جوانان تحصیلکرده در زمینه های تحقیقاتی و پژوهش است.

در ادامه نیز سرهنگ بازنشسته علی حیدر پناهی به بیان ایراداتی درخصوص نقش و جایگاه پیشمرگان مسلمان کرد در جنگ تحمیلی پرداخت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.