به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مختار کرمی روز چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان قروه اظهار کرد: این سازمان مسئولیت تبلیغ دین مبین اسلام، ارتقای فرهنگ جامعه، دفاع از اسلام، انقلاب، ولایت، رهبری و دفاع از آرمان های شهدا و امام راحل را بر عهده دارد.
وی با بیان اینکه از دیدگاه اسلام مسئولیت برای انسان یک امانت است و در کشور اسلامی باید از مناصب و پست ها به عنوان امانت الهی به خوبی از آن پاسداری کنیم، افزود: وظیفه اصلی سازمان تبلیغات اسلامی شناساندن خوبی ها و ارزش ها به مردم است و یکی از نهادی مؤثر و تاثیر گذار در حوزه فرهنگی به حساب می آید.
حجت الاسلام کرمی با اشاره به تشکل های وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد: موسسه دارالقرآن، دانشگاه سوره، انتشارات امیرکبیر، جمعیت بانوان فرهیخته، مدارس صدرا و خبرگزاری مهر به این سازمان وابسته هستند.
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی کردستان با بیان اینکه توسعه فعالیت های قرآنی و نیاز جامعه به تربیت قرآنی از وظایف این سازمان است، گفت: در کشور 90 هزار هیات مذهبی وجود دارد که از این تعداد 610 هیات در کردستان است که 220 هیات آن فقط در شهرستان قروه فعالیت می کنند.
وی از اعزام سالانه 60 هزار مبلغ و روحانی در نقاط مختلف کشور با استقرار سه هزار روحانی در مناطق محروم روستایی خبر داد و یادآور شد: در این حوزه سالانه یک هزار روحانی به مناطق مختلف استان کردستان برای تبلیغ دین و مسایل شرعی و مذهبی اعزام می شوند.
رئیس سابق تبلیغات اسلامی قروه نیز در این آیین گفت: گفتمان دینی دانش آموزی برای 63 هزار نفر ساعت معادل 2 هزار و 100 گفتمان دینی در مدت پنج سال در مدارس این شهرستان برگزار شد.
حجت الاسلام حسن رهبر از احداث 120 خانه قرآن، سه موسسه دارالقرآن، اعزام و استقرار 22 روحانی در مناطق روستایی و اعزام 115 مبلغ در مناسبت های مذهبی در این شهرستان نیز خبر داد.
رئیس جدید تبلیغات اسلامی قروه هم در سخنانی گفت: ارتقای فعالیت های سازمان که از اصول عقلانیت است جزء اهداف ما در تبلیغات اسلامی است.
حجت الاسلام علی محسن منتشلو با اشاره به راز ماندگاری قیام امام حسین(ع) افزود: مهمترین وظیفه سازمان ترویج، حفظ و احیای ارزش های دینی است.
در این آیین از زحمات پنج ساله حجت الاسلام حسن رهبر قدردانی شد و حجت الاسلام علی محسن منتشلو به عنوان رئیس جدید تبلیغات اسلامی شهرستان قروه معرفی شد.
خبرنگار: سارا صالحی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7345/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.