مهدی نامدار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تاسیس و ایجاد رشته های سینما، نمایش، موسیقی (نوازندگی ساز ایرانی) و گرافیک در هنرستان فنی و حرفه ای دخترانه وابسته به هنرهای زیبا در ناحیه یک سنندج، معماری داخلی در هنرستان فنی معلم، طراحی و دوخت در هنرستان ارمغان هنر و رشته چاپ در هنرستان فنی طالقانی ناحیه دو سنندج از جمله رشته هایی است که در سال تحصیلی جدید اضافه شده است.
وی همچنین رشته های تربیت بدنی در هنرستان فنی علم و صنعت سقز، فتو گرافیک در هنرستان فنی و حرفه ای راه دانش مریوان و اسوه بانه، معماری داخلی در هنرستان فنی سلیمان خاطر، امور دامی در هنرستان کشاورزی ابن سینای قروه و ماشین های کشاورزی در هنرستان زنده یاد ادهم مظفری شهرستان کامیاران را از دیگر رشته های ایجاد شده اعلام کرد.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان در ادامه ایجاد زمینه مناسب برای هدایت تحصیلی دانش آموزان به سمت اشتغال و آموزش مهارت های مورد نیاز بازار کار را اصلی ترین اهداف آموزش در توسعه هنرستان های فنی و حرفه ای دانست.
به گفته وی، آموزش های فنی و حرفه ای به منزله اهرم توسعه در تمامی برنامه‌های توسعه فرهنگی اجتماعی و اقتصادی به شمار می آید.
به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی 97 - 96 در استان کردستان 6 هزار و 300 نفر هنرجو در 52 باب هنرستان فنی و حرفه ای با 167 رشته محل در چهار زمینه صنعت، خدمات، کشاورزی و هنر مشغول به تحصیل هستند.
خبرنگار: افسانه گلباغی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.