رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان گفت: فضای بعد از برجام فصل جدیدی را در روابط ایران و کشور های جهان گشوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهرام نصراللهی زاده امروز در همایش تجاری اتاق‌های بازرگانی ساووی جنوبی فنلاند و سنندج، گفت: دولت از مشارکت طرف‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری در کشور استقبال می‌کند.

وی گشوده شدن فصل جدید همکاری‌های بین المللی را مورد توجه قرار داد و افزود: فضای جدید بعد از برجام زمینه همکاری های بین المللی برای فعالیت های اقتصادی و گسترش صلح و دوستی در دنیای معاصر را رقم زد.

نصراللهی‌زاده اظهار داشت: کشور و به تبع آن استان کردستان فرصت و جذابیت های مطلوبی برای گسترش فعالیت های مشترک اقتصادی دارد که این ظرفیت ها می تواند با همکاری شرکا و سرمایه گذاران خارجی به فصل جدیدی از تعاملات تبدیل شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان ضمن اعلام آمادگی دولت برای استقبال از هر گونه سرمایه‌گذاری خارجی در استان کردستان، گفت: به عنوان نمونه شرکت های خارجی هلند در زمینه تولید گل و صادرات آن تا به امروز فعالیت گسترده ای را در کردستان انجام داده است.

در ادامه نیز مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان به بیان ایراداتی پرداخت و گفت: کردستان با دارا بودن پتانسیل های اقتصادی و بازار های روبه رشد در کشور های همسایه زمینه سرمایه گذاری سودآور در بخش های مختلف را دارد.

حسین دهقانی اظهار داشت: تسهیل فرایند قانونی و تشویق حمایت از سرمایه گذاران خارجی در کشور و استان کردستان نشان از عزم جدی دولت برای ورود و سرمایه گذاری خارجی است.

وی با بیان اینکه وزارت امور اقتصاد و دارایی حمایت جدی از سرمایه گذاران را جزو وظیفه خود تلقی می کند، افزود: امنیت حاکم بر کشور و استان نیز متضمن امنیت سرمایه گذاری است با این اوصاف فعالیت ۵ سرمایه گذار خارجی در کردستان نشان از تحقق این مقوله دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.