به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد فلاحی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران این شهرستان با تسلیت به خانواده این 2 تردد کننده غیرمجاز مرزی اظهار کرد: هر موضوعی باید از طریق قانون و طی مراحل قانونی انجام شود.
به گفته وی، قوانین و عدالت در مورد این حادثه اجرایی شده و بازرسان دستگاه های متولی به محل حادثه رفتند و جلساتی با معتمدین شهر برگزار شد و افراد متخلف نیز در این ارتباط دستگیر و زندانی شدند.
فلاحی با اشاره به جزییات تجمع مردم در مقابل فرمانداری افزود: 6 ساعت ساختمان فراماندری توسط عده ای سنگ باران شد و ما این وضعیت را تحمل کردیم ولی هیچ کاری انجام ندایم.
وی با بیان اینکه تعدادی از معترضان از سوی عوامل انتظامی در جریان این تجمعات بازداشت شدند، تاکید کرد: بسیاری از این افراد آزاد شده اند و افراد دیگری که هنوز آزاد نشدند نیز بزودی با قرار وثیقه آزاد می شوند.
فرماندار بانه یادآور شد: تحریک احساسات مردم نتیجه در پی نخواهد داشت بلکه باید فضای منطقی با تعامل ایجاد کنیم و اجازه دهیم اقدامات از مسیر قانونی پیگیری و به نتیجه برسد.
فلاحی گفت: نباید اجازه دهیم فضای شهرستان را افرادی فرصت طلب و سودجو و تحت قیومت بیگانه و مقیم خارج از کشور تخریب کنند ضمن اینکه باید با افراد تخریب گران اموال بیت المال و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی برابر قانون برخورد شود.
وی با اشاره به اینکه در زمان ساماندهی کارت های کولبری افرادی با فضاسازی ابهامی در فضای شهر ایجاد کردند، افزود: کارت های کولبری در گذشته عادلانه توزیع نشده و بیش از 2 هزار کارت اضافه صادر شده بود.
به گزارش ایرنا، بامداد دوشنبه گذشته 2 متردد مرزی در منطقه هنگه ژاله بانه کشته شدند.
دادستان نظامی استان کردستان در این ارتباط گفت: پنج متهم در جریان حادثه کشته شدن 2 ترددکننده غیرمجاز در بانه شناسایی و بازداشت شدند.
مجتبی شیرود بزرگی افزود: ساعت 8:30 صبح روز گذشته (دوشنبه) در جریان تیراندازی تعدادی از ماموران هنگ مرزی بانه به سوی ترددکنندگان غیرمجاز در بانه در فاصله یک کیلومتری از مرز و در حوالی روستای هنگه ژاله 2 نفر از آنها به نام های حیدر فرجی و قادر بهرامی بر اثر اصابت گلوله در دم جان می سپارند.
به گفته وی، با گزارش وقوع حادثه توسط بازرسی هنگ مرزی بانه، رئیس دادسرای نظامی ناحیه سقز و بانه به همراه مسئول و کارشناس پزشکی قانونی سقز و کارشناس اسلحه و مهمات در بیمارستان حاضر و اجساد را معاینه می کنند.
دادستان نظامی استان کردستان ادامه داد: صبح امروز نیز هیات اعزامی با حضور در محل وقوع حادثه نسبت به بررسی صحنه جرم، تحقیق از شهود و معاینه محل اقدام و صحنه جرم را بازسازی کردند.
شیرود بزرگی افزود: بدنبال بررسی های به عمل آمده در نهایت پنج نفر به عنوان عوامل تیراندازی شناسایی و به دادسرای نظامی احضار و پس از تحقیقات اولیه هر پنج نفر با قرار تامین روانه بازداشتگاه شدند.
وی گفت: اسلحه متهمان، گلوله ها و مرمی به پلیس جنایی استان جهت بررسی ارسال شده است و منتظر نظر کارشناس اسلحه و مهمات درباره نحوه بکارگیری سلاح توسط متهمان، در این حادثه هستیم.
دادستان نظامی استان کردستان ضمن ابراز همدردی با بستگان متوفیان این حادثه، به آنها اطمینان خاطر داد که به این حادثه با دقت، سرعت و قاطعیت در دادسرای نظامی رسیدگی و نتیجه آن به اطلاع عموم مردم می رسد.
خبرنگار: زینب طلایی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7469/ 3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.