به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی کردستان که با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور در سنندج برگزار شد، افزود: فرهنگ عمومی به تفاوت های فرهنگی بین نقاط مختلف بر می گردد و برنامه ریزی در این حوزه که وظیفه شورای فرهنگ عمومی استان ها است باید با توجه به مباحث فرهنگی و الزاماتی که در هر منطقه است انجام شود.
وی اظهار کرد: در این راستا باید همه باورهایی که به رفتار تبدیل می شود را بدرستی شناسایی کنیم چرا که فرهنگ عمومی در تمام زاوایای زندگی عمومی و اجتماعی ما نقش دارد.
استاندار کردستان با تاکید بر توجه به اتفاقات و مسائل جزیی در جامعه گفت: امروز در بسیاری مواقع اتفاقات جزیی که در زندگی ما روی می دهد مورد توجه قرار نمی گیرد و این رویدادها با فرهنگ عمومی ما ارتباط دارد.
وی ادامه داد: در این راستا شوراهای دیگر باید مجری تصمیمات شورای فرهنگ عمومی باشند و اشخاص حقیقی عضو این شورا از میان متخصصان بخش های مختلف انتخاب شوند.
وی عنوان کرد: در بسیاری از حوزه ها آیا مردم در باورهای خود معتقد به رعایت حقوق شهروندی هستند و مصلحت خود را تشخیص می دهند، این ها سوالاتی است که باید در این شورا به آن پاسخ داده شود.
استاندار کردستان اظهار داشت: اشخاص حقیقی عضو این شورا را باید از میان متخصصان بخش های مختلف انتخاب کنیم.
زاهدی عنوان کرد: اگر بحث وحدت ملی می شود باید در باور آحاد مردم هم این مسئله وجود داشته باشد و هر اقدامی باید بر این اساس سنجیده شود.
وی در ادامه به هفته دفاع مقدس و برنامه ریزی برای گرامیداشت این هفته اشاره کرد و گفت: هشت سال دفاع مقدس بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مهمترین مقطع تاریخ معاصر کشور به شمار می رود.
استاندار کردستان با بیان اینکه نباید اجازه دهیم که دفاع مقدس و فداکاری های رزمندگان ما در آن دوران فراموش شود تاکید کرد: آثار ارزشی آن دوران باید در حوزه های مختلف و به شیوه های تاثیرگذار در جامعه تبیین شود.
شورای فرهنگ عمومی زیر مجموعه‌ای از شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران بوده و رئیس این شورا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در استان ها نیز به ریاست امام جمعه مرکز استان یا نماینده ولی فقیه در استان برگزار می شود.
خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
7348/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.