به گزارش خبرنگار ایرنا،سرهنگ سعید شعبانی روز چهارشنبه در نشست اردوهای جهادی دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قروه افزود: 42 دانشجوی شهرستان قروه در قالب اردوهای جهادی به مناطق محروم در راستای توسعه و آبادانی و محرومیت زدایی اعزام شدند.
به گفته وی از 42 دانشجوی اعزامی این شهرستان 28 نفر خانم به منظور انجام کارهای آموزشی-فرهنگی و 14 نفر آقا در قالب کارهای عمرانی به روستاها رفتند.
سرهنگ شعبانی با اشاره به اهمیت این اردوها اظهار کرد: اثر شرکت در این اردوها باعث پایداری بر ارزش های انقلابی، تاثیر مثبت بر فرد و کمک به شناخت شخصیت فرد برای خودسازی می شود.
وی با بیان اینکه دشمنان در دوران دفاع مقدس از جنگ سخت و تهدیدات علیه ایران استفاده می کردند افزود: امروزه دشمنان اهداف خود را از طریق جنگ نرم می برند چرا که با جان فشانی های نیروهای مسلح و دفاع آنها از مرزها دشمنان به خود اجازه تعدی به این مرزها را نمی دهند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان قروه با اشاره به اجرای 65 طرح محرومیت زدایی از سال 93 تا 95 گفت: اولویت طرح های محرومیت زدایی سپاه در روستاها است که با کمک مسئولان و مشارکت مردم با حداقل امکانات به بهره برداری می رسند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قروه نیز در این نشست با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب در رابطه با اردوهای جهادی اظهار کرد: اردوهای جهادی نوعی تمرین، خدمت،خودسازی و آشنایی با مسائل جامعه و بسیار با ارزش است.
بهمن عسکری با اشاره به اینکه بخش اعظم هدف از برگزاری این اردوهای جهادی برپایه سازندگی استوار شده که این سازندگی از خودسازی درونی افراد به سازندگی مناطق محروم خلاصه می شود افزود: طرح های اردوهای جهادی علاوه بر خدمت رسانی باعث فرهنگسازی و گسترش روحیه جهادی در بین آحاد مردم می شود.
به گفته وی دوری از زندگی شهرنشینی، جدایی از زندگی روزمره و حضور در محیطی با شرایط اولیه زندگی این بستر را برای شما فراهم می کند که بیش از پیش ضعف های فردی و تعلقات به زندگی روزمره را درک کنید.
**خبرنگار:سارا صالحی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
7345/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.