وحید خطیبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ایجاد فضای مناسب برای تجاری کردن دستاوردهای پژوهشی و فن‏‎آورانه را از اهداف این مرکز برشمرد و افزود: مراکز رشد می توانند با ایجاد شرکت‏‎های دانش بنیان کوچک و تخصصی، امکان رقابت در بازارهای داخلی و جهانی را فراهم کنند.
وی حمایت از ایجاد و توسعه کارآفرینی و تحقق نوآوری‌های فن‏‎آورانه و بومی‌سازی علوم و تکنولوژی را از دیگر ویژگی‌های مرکز رشد دانست و گفت: مراکز رشد می توانند به رونق اقتصاد محلی و ملی مبتنی بر دانش و فن‎آوری‌های پیشرفته و جذب دانشجویان و دانش آموختگان خلاق و دارای ایده‎‏های نوین کمک شایانی کند.
وی از تخصیص فضا و امکانات برای واحدهای فن‌آور و دانش بنیان خبر داد و گفت: مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر به عنوان پل ارتباطی بین شرکت‎‏ها و مراکز علمی و تحقیقاتی سایر استان‏‎های کشور می تواند فعالیت کند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر جلوگیری از مهاجرت متخصصان و فارغ‏‎التحصیلان به استان‏های همجوار یا خارج از کشور را یکی از کارکردهای مهم مرکز رشد برشمرد و گفت: مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر می تواند ضمن آموزش نیروی متخصص مورد نیاز بازار و صنعت، محصولات و فرآیندهای فن‏آورانه را تولید و روانه بازار‌های داخلی و خارجی کند.
خبرنگار: زهرا بیرمی نیا ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7421/3028

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.