بە گزارش ایرنا از پایگاە اطلاع رسانی استانداری کردستان، عبدالمحمد زاهدی روز دوشنبه در نشست فرمانداران و بخشداران استان که با حضور مهندس مقیمی قائم مقام وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: کردستان نیروها و مدیران توانمند و قابلی دارد.
وی با بیان اینکه در مجموع بیش از ٦٦ درصد مدیران استان بومی هستند و تلاش خواهیم کرد در آیندە این میزان افزایش پیدا کند، افزود: استفادە از نیروهای شایستە اهل سنت در تهران و دیگر استان‌ها را خواستاریم.
زاهدای با اشاره به اینکه رئیس جمهور نیز معتقد است کە در سطوح مختلف از پتانسیل هموطنان اهل سنت استفادە شود، تاکید کرد: مردم کردستان در مجموع با ٦0 درصد مشارکت و رای 73 درصدی بە دولت تدبیر و امید حماسە آفریدند و با وجود تبلیغات گستردە شبکەها و احزاب معاند در انتخابات مشارکت گستردە ایی داشتند.
استاندار کردستان ارتباط همە جانبە و عمیق مردم با مسئولان را عامل اصلی ثبات و امنیت است و یادآور شد: یکی از عمدە مشکلات استان عدم توسعە یافتگی است و دولت تدبیر و امید برای جبران این عقب ماندگی ها عزم و ارادە جدی دارد.
وی با اشاره به اینکه تبدیل موضوع گفتمان بە خواست عمومی یک ویژگی برجستە در استان کردستان است، گفت: با وجود مشکلات مالی و اعتباری دولت کارهای شاخصی در موضوعات توسعه زیرساخت های ارتباطی، صنعت و کشاورزی انجام دادە است.
زاهدی ٦00 میلیارد تومان پروژە راهسازی در دست اجرا در استان را از کارهای شاخص دولت دانست و اضافه کرد: هم اکنون 40 درصد پهنە استان در دست مطالعات اکتشافی است کە نقش بزرگی در توسعە صنعتی و معدنی کردستان خواهد داشت.
وی با بیان اینکه برای ایجاد دو پتروشیمی و موافقت اولیە تولید لاستیک 50 هزار تنی در استان اقدام شده است، افزود: در این دولت بیش از ٦00 میلیون دلار سرمایە خارجی جذب این استان شدە است.
استاندار کردستان نمرە عملکرد دولت در مباحث فرهنگی را نیز عالی اعلام کرد و یادآور شد: هم اکنون ارتباط گستردە و خوبی میان هنرمندان و مدیران استانی وجود دارد و تقریبا در همە شهرستان‌های استان بطور میانگین در سال حداقل یک برنامە فرهنگی اجرا می‌شود.
تنظیم و انتشار: مجید سلیمانی
9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.