به گزارش خبرنگار ایرنا ماموستا مختار فرجی در خطبه های نماز عید قربان در مسجد جامع سنندج با بیان اینکه این عید جایگاه والایی در بین مسلمانان دارد افزود: نیاز است کسانی که تمکن مالی دارند، نسبت به امر مقدس قربانی اقدام کنند.
وی عید قربان را بیانگر کمال بندگی انسان نسبت به پروردگار دانست و گفت: بدون شک، کسانی که در این عید بزرگ مشغول به انجام حج ابراهیمی هستند مورد رحمت خداوند قرار می گیرند.
وی با بیان اینکه نماز عید قربان سنت موکده است ادامه داد: ادای چنین عباداتی، اجر اخروی بالایی دارد و ترازوی اعمال نیک فرد مومن را سنگین تر می کند.
ماموستا فرجی در بخش دیگری از سخنان خود به کشتار مردم بیگناه توسط تروریست های گروهک داعش اشاره کرد و گفت: استکبار جهانی این گروه را برای فشار و در تنگنا قرار دادن ایران مجهز کرد اما به لطف الهی به هدفش دست نیافت.
وی فراموش شدن بیت المقدس و مشکلات فلسطینیان را از دیگر اهداف استکبار برای ایجاد داعش برشمرد و اضافه کرد: همگی باید با وحدت و انسجام، نیات پلید غربی ها را ناکام بگذاریم.
ماموستا فرجی دخالت نظامی عربستان و آمریکا را در یمن محکوم کرد و افزود: سردمداران عربستان با این کار خود ثابت کردند که ایادی آمریکا و اسرائیل در منطقه هستند.
وی خواستار دوری از افراط و تفریط در دین شد و گفت: لازمه وحدت و یکپارچگی مسلمانان، تقوا و آگاهی است که امیدواریم این مهم محقق شود.
به گزارش ایرنا، نماز عید قربان در فقه شافعی(اهل سنت) ۲ رکعت است و در آن ۱۲ تکبیر گفته می‌شود؛ هفت تکبیر در رکعت اول بعد از تکبیره الإحرام و قبل از قرائت فاتحه و پنج تکبیر در رکعت دوم قبل از قرائت فاتحه، ادا می شود.
بعد از ادای نماز عید، امام جماعت خطبه ها را قرائت می کند.
**خبرنگار: وریا کرمی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
7355/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.