به گزارش خبرنگار ایرنا، روز سه شنبه همزمان با ششمین روز از هفته دولت یک سالن ورزشی با اعتباری 77 میلیارد و یک میلیون ریال از اعتبارات تملک دارای شهرستان و اعتبارات ماده 180 که در اختیار نمایندگان است به بهره برداری رسید.
این سالن ورزشی که تنها سالن ورزش های توپی بانه است با 52 میلیارد ریال اعتبار از محل تملک دارای شهرستان و 25 میلیارد ریال از اعتبارات ماده 180 که در اختیار نمایندگان قرار دارد تامین شده است.
این سالن ورزشی با ظرفیت هزار و 200 نفر در زمینی به مساحت یک هزار و 820 متر مربع و با 730 متر مربع زیربنا احداث شده است.
این پروژه ورزشی با عنوان سالن ورزشی 'توحید' از سال 89 عملیات ساخت آن آغاز شده که بعد از مدتی وقفه از سال 93 مجددا شروع بکار کرد و امسال به بهره برداری رسید.
**یک طرح برق رسانی در محله احمد آباد بانه به بهره برداری رسید
رئیس اداره برق بانه در آیین افتتاح این پروژه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پروژه برق رسانی به محله احمد آباد بانه با هدف توسعه و تقویت شبکه برق رسانی این منطقه انجام شده است.
ارسلان محمدی اعتبار هزینه شده برای این طرح را یک میلیارد و 20 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: چهار پست هوایی در دیگر محلات شهر بانه در دست اقدام است که به زودی عملیات احداث آنها به پایان می رسد.
وی اظهار کرد: امسال اعتبارات شهرستان برای تقویت، توسعه و اصلاح شبکه برق رسانی 80 میلیارد ریال تعین شده است.
محمدی یکی از مشکلات و موانع در راه توسعه شبکه برق رسانی در بانه را نبود پیمانکاران ماهر در بانه عنوان کرد و گفت: در بانه با کمبود پیمانکاران ماهر و متخصص برق مواجه هستیم و قرارداد با پیمانکاران شهرستان هزینه های بیشتری برای ما دارد.

**یک طرح تولید قارچ در بانه افتتاح شد
کارگاه تولید قارچ دکمه ای 'اکیا تک' در بخش آرمرده و در نزدیکی روستای گندمان احداث شده که ظرفیت اشتغالزایی مستقیم 30 نفر و اشتغال غیر مستقیم 100 نفر را فراهم کرده است.
این کارگاه تولید قارچ در زمینی به مساحت پنج هزار و 780 متر مربع و با زیربنای 2 هزار و 60 متر مربع احداث شده که عملیات اجرای این کارگاه از سال 83 آغاز شده که امسال به بهره برداری رسید.
کل اعتبارات هزینه شده برای این طرح 19 میلیارد و 760 میلیون ریال است که 3 میلیارد و 760 میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه بخش کشاورزی، 8 میلیارد و 500 میلیون ریال کمک های فنی و اعتباری سال 93، سه میلیارد و 500 میلیون ریال از طریق تسهیلات بانکی و چهار میلیارد ریال آورده شخصی سرمایه گذار مصطفی موسی زاده است.
این کارگاه تولید قارچ سالانه ظرفیت تولید 400 تن قارچ خوراکی را دارد و زمینه صادرات آن به اقلیم کردستان عراق فراهم شده است.
10 نفر از شاغلان در این کارگاه از زنان سرپرست خانوار هستند.
با بهره برداری از این کارگاه های تولیدقارچ رتبه استان در زمینه تولید قارچ در سطح کشور از 14 به 10 رشد کرده است.
بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
7469/6108
**خبرنگار:زینب طلایی/ **انتشار دهنده: امید بهمنی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.