به گزارش خبرنگار ایرنا ابوبکر درویشی روز دوشنبه در نشستی با تراکتورداران بانه که در سالن ولایت بانه برگزار شده افزود: برای تامین سوخت تراکتور داران در کمیته سوخت استان تصمیم گیری می شود و شهرستان ها در این موضوع دخالتی ندارد.
وی با اشاره به اینکه سوخت شهرستان در سه مرحله توزیع شده است، خاطر نشان کرد: توزیع سوخت بر اساس سطح زیر کشت مزارع است که با توجه به شیب زمین ها، قطعات کوچک زمین و بافت سفت خاک شهرستان میزان سهمیه سوخت شهرستان مناسب نیست که امیدوارم استان به درخواست ما مبنی بر افزایش سهمیه سوخت موافقت شود.
درویشی گفت: 600 دستگاه تراکتور و 11 دستگاه کومباین در بخش کشاورزی شهرستان بانه فعالیت می کنند.
وی اظهار کرد: با شرکت های مختلف در استان بر تامین ادوات و ابزارآلات تراکتور داران و کومباین داران قرار دادهایی منعقد شده که تراکتور داران اداوات و قطعات خود را با قیمت کارخانه خریداری کنند.
وی افزود: قراردادی با بیمه معلم برای بیمه دستگاه های تراکتور و کومباین منعقد شده که بر اساس ارزش ریالی تراکتور و کومباین قیمت بیمه آنها محاسبه شده است.
درویشی به برگزاری طرح راستی آزمایی اشاره کرد و گفت: طرح راستی آزمایی با همکاری شرکت فرآورده های نفتی و کمیته سوخت به انجام رسید.
وی اظهار کرد: طرح شماره گذاری که در کشور انجام شده در شهرستان بانه به نحو احسن انجام شده است.
وی افزود: بیش از 70 تراکتور شامل طرح شماره گذاری بودند و تنها یک پلاک که اشتباهی به کامیاران ارسال شده بود به موقع با کامیاران معاوضه شد.
رئیس اتحادیه تراکتور داران بانه نبود آموزشگاه رانندگی ویژه تراکتورداران را یکی از مشکلات عمده شهرستان بانه عنوان کرد و گفت: با جهاد کشاورزی و راهور استان مکاتبه کردیم که آموزشگاهی برای کسانی که گواهی نامه ویژه اصلی تراکتور ندارند در بانه معرفی شود.
وی افزود: کلاس های آموزش مهارت برگزار شده افراد زیادی در این کلاس ها شرکت کردند و گواهی مهارت آنها صادر شده است.
درویشی اظهار کرد: داشتن گواهی نامه مهارت یکی از مفاد قرار داد با شرکت بیمه معلم است و کسانی که گواهی نامه مهارت داشته باشند از بیمه بهره مند می شوند و نیازی به دریافت گواهی نامه ویژه ندارد.
بیمه معلم در بانه برای نخستین بار و به صورت انحصاری بیمه تراکتورداران و کومباین ها را در سطح استان انجام می دهد.
شهرستان مرزی بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/6108
خبرنگار: زینب طلائی /**انتشار دهنده: امید بهمنی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.