به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از بیجار، مهندس محمد عباسی از برگزاری چهارمین جشنواره انگور ونمایشگاه عرصه محصولات کشاورزی این شهرستان در 20 شهریور ماه به میزبانی شهر حسن آبادیاسوکند خبر داد.
محمد عباسی گفت: هدف از برگزاری این جشنواره را اصلاح، احیا و بهسازی باغات انگور، مدیریت و بهره وری عوامل تولید، بررسی و حل بحران آب و مدیریت آن در باغات بیان کرد.

وی با بیان اینکه معرفی توانمندی های کشاورزی بیجار در راستای تولید انگور، باعث جذب سرمایه گذاران خواهد شد اضافه کرد: جذب سرمایه گذاران برای ایجاد صنایع تبدیلی و همچنین بسته بندی، یکی از اهداف مهم این جشنواره خواهد بود.

آن مقام مسئول با اشاره به نامگذاری سال به شعار"اقتصادمقاومتی،تولید_اشتغال"اظهار داشت: یکی از مهمترین ارکان اقتصاد مقاومتی ایجاد صنایع تبدیلی و پایگاهی برای صادرات محصولات تولیدی کشاورزان و روستاییان به سایرشهرهاست، از این رو نباید دیدی محدود و کوتاه به اینگونه جشنواره ها داشته باشیم.

عباسی اظهار کرد: شهرستان بیجار دارای یک هزار و 900 هکتار محصولات باغی است که انگور در مقایسه با سایر محصولات وسیع
ترین سطح زیرکشت یعنی یک هزار و 300 هکتار معادل 75 درصد آن را در برمی گیرد و میزان تولید آن حدود 10_12 تن در هکتار است.

وی در ادامه افزود: شهرستان بیجار دارای 20 رقم مختلف انگور می باشد که مهمترین ارقام آن عسگری، فخری و کشمشی سفید و قرمز است و بیشتر در مناطق حسن آبادیاسوکند، پیرتاج و خسروآباد متمرکز شده و اکثرا به صورت تازه خوری، فرآوری کشمش، سرکه و شیره مورد استفاده قرار می گیرد.

عباسی در پایان به برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه با هدف معرفی ظرفیت های شهرستان بیجار در بخش کشاورزی و ایجاد رقابت سالم بین تولیدکنندگان این بخش از 13 شهریور ماه به مدت 2 هفته در محوطه ورودی جهادکشاورزی بیجار برگزار می شود.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 726469
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.