به گزارش ایرنا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیجار روز شنبه در حاشیه افتتاح مجتمع فرهنگی دیجیتالی بیجار با بیان اینکه اجرای این طرح برای پنج نفر اشتغال ایجاد کرد، گفت: این مجتمع در راستای توسعه و گسترش شبکه ملی فرهنگ به منظور استفاده از اینترنت پاک و تولید آثار فاخر فرهنگی و هنری در عرصه هنرهای دیجیتالی راه اندازی شده است.
مهدی سلطانی اظهار کرد: این طرح در واقع اولین مجتمع دیجیتالی است که علاوه بر فراهم بودن شرایط برای آموزش مباحث مرتبط با دنیای دیجیتال، آثاری از جمله انیمیشن، بازی های رایانه ای، فیلم کوتاه و طراحی دیجیتالی نیز در آن توسط هنرمندان بومی ارائه می شود.
وی افزود: برای ساخت و راه اندازی این مجتمع بیش از یک میلیارد و 300 میلیون ریال از محل اعتبارات سازمانی و استانی هزینه شده و اولین مجتمع فرهنگی دیجیتالی شهرستان بیجار است.

** کارگاه فرش بافی در بیجار راه اندازی شد
شهرستان بیجار که مهد فرش و خواستگاه بهترین فرش های دستباف جهان است بعد از چندین دهه انتظار فرشبافان و فعالان این حوزه، در سومین روز از هفته دولت صاحب کارگاه فرش بافی شد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بیجار با اشاره به جایگاه فرش دستباف این شهرستان در عرصه های ملی و بین المللی و شهرت جهانی فرش بیجار با نام فرش آهنین گفت: این کارگاه در راستای تولید انبوه و حمایت از بافندگان بومی ایجاد شده است .
فرهاد صفری اظهار کرد: این کارگاه با حمایت دولت و به همت بخش خصوصی راه اندازی شده و برای راه اندازی آن بیش از سه میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار از محل تسهیلات و منابع بانکی هزینه شده است.
وی همچنین از اشتغالزایی و پوشش بیمه ای برای 20 بانوی قالی باف در این کارگاه خبر داد و افزود: سالانه حدود 60 تخته فرش دستباف در این کارگاه تولید و روانه بازار می شود.
صفری تاکید کرد: به منظور تقویت بنیه مالی بافندگان این شهرستان، به هر یک مبلغ 50 میلیون ریال تسهیلات کم بهره پرداخت شده و در راستای حمایت از بانوان قالی باف نیز 50 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.
به گزارش ایرنا، در شهرستان بیجار از دیرباز سالانه بیش از 2 هزار متر مربع فرش دستباف با نقش های بی نظیر تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می شود.
خبرنگار: سید باقر سبحانی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7350/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.