به گزارش ایرنا، مسعود سلطانی فر روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به تاثیری که موفقیت یک ورزشکار یا تیم باشگاهی در مسابقات بین المللی بر روحیه ملی دارد، در هیچ حوزه ای به جز ورزش این تاثیر را نمی توان دید.
وی با اشاره به افزایش غرور ملی به دنبال یک موفقیت ورزشی، اظهار کرد: امروز کارایی دولت ها را با راهیابی تیم های ورزشی به عرصه های بین المللی می سنجند.
وی با اشاره به توجه ویژه شخص رئیس جمهور به حوزه های مختلف ورزش در ابعاد قهرمانی و همگانی، ورزش بانوان، جانبازان و معلولان گفت: در آذربایجان شرقی همگرایی قابل توجهی بین مسئولان ارشد استان با حوزه ورزش وجود دارد و موفقیت های ورزشکاران این استان در رشته های مختلف در سطح بین الملل ناشی از این توجه است.
وزیر ورزش و جوانان گفت: سرعت توسعه استان آذربایجان شرقی با وجود مشکلات اقتصادی مناسب و جزو استان های خوب کشور است.
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز هم همدلی موجود در استان و هماهنگی استاندار را در پیشرفت امور موثر دانست و گفت: وجود فردی توانمند در راس وزارت ورزش و جوانان در موفقیت های این حوزه موثر است.
حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی ورزشکاران بنامی دارد، حمایت از این ورزشکاران را ضروری دانست و گفت: به لحاظ ظرفیت های استان باید اعتبارات مناسبی اختصاص یابد تا جوانان مستعد فرصت ظهور داشته باشند.
وی، وجود تیم فوتبال تراکتورسازی را امتیاز بزرگی برای آذربایجان دانست و تاکید کرد: باید ورزش را به سمت معنویت سوق داد.
امام جمعه تبریز با اشاره به حضورش در پیاده روی همگانی در تبریز گفت: ورزش نباید تنها در تفریح و سرگرمی خلاصه شود بلکه از اجتماعات ورزشی می توان برای تقویت ابعاد معنوی جامعه بهره برد.
استاندار آذربایجان شرقی هم در این دیدار با اشاره به اینکه در زمان مسئولیت دکتر سلطانی فر در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تبریز به عنوان پایتخت فرش دستباف و پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2018 معرفی شد از نقش وی در تصویب این امتیاز های بین المللی قدردانی کرد.
اسماعیل جبارزاده با اشاره به نقش ورزش در حوزه گردشگری، گفت: هر ورزشکار خارجی مبلغی برای ظرفیت های گردشگری است.
وی با بیان اینکه رویداد تبریز 2018 گامی مهم در جهت جذب گردشگری خارجی و ارتقای اشتغال در این حوزه خواهد بود، برگزاری رویدادهای بین المللی کشور در تبریز همزمان با این رویداد را خواستار شد.
جبارزاده با اشاره به اینکه امروز برای نخستین بار نشست روسای فدراسیون های کشور در خارج از پایتخت و در تبریز برگزار می شود، این تمرکز زدایی را الگویی برای دیگر حوزه ها دانست.
وی با بیان اینکه روزهای خوبی در انتظار استان آذربایجان شرقی است، نسبت به مفید و تاثیرگذار بودن تصمیم های امروز این نشست اظهار امیدواری کرد.
استاندار آذربایجان شرقی حضور حجت الاسلام آل هاشم در تبریز موجب افزایش نشاط و شادابی عمومی در جامعه دانست.
به گزارش ایرنا، وزیر ورزش و جوانان در سفر یک روزه خود به تبریز در نشست ستاد تبریز 2018 شرکت و نشستی با روسای فدراسیون های کشور در تالار اندیشه این شهر خواهد داشت.
خبرنگار: پرویز انصاری ** انتشار دهنده: محمد رستگار
3071/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.