به گزارش ایرنا، ابوذر عطاپور روز چهارشنبه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان، گام دوم مثلث توسعه اقتصادی منطقه یک (کهنوج) افزود: مجموع تفاهم نامه ها و طرح هایی که با بیش از 35 درصد پیشرفت در راستای طرح مثلث توسعه اقتصادی در کهنوج به بهره برداری رسیده 18 طرح با بیش از 48.5 میلیارد تومان سرمایه گذاری است.
وی خاطرنشان کرد: 102 میلیارد تومان از پروژه های مثلث توسعه اقتصادی در شهرستان کهنوج در مجموع تاکنون به بهره برداری رسیده یا اجرایی شده است.
وی به ایجاد 110 اشتغال جدید در راستای اجرای طرح های مثلث توسعه اقتصادی اشاره و بیان کرد: چهار نقطه بوم گردی نیز در این شهرستان توسط میراث فرهنگی تعیین شده و اقدامات بعدی نیز در دست انجام است.
فرماندار کهنوج گفت: سرمایه گذار هتل آپارتمان این شهرستان با 75 درصد پیشرفت فیزیکی برای ادامه کار نیاز به تسهیلات بانکی دارد.
وی یادآور شد: تاکنون 700 نفر در حوزه تولید صنایع دستی از سوی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آموزش های لازم و تخصصی را فرا گرفته اند و 2 بازارچه نیز در این شهرستان در نظر گرفته شده که صنایع دستی و محصولات بومی افراد در این بازارچه ها در معرض فروش قرار داده می شود.
وی با اشاره به اینکه 6 طرح اشتغالزا نیز در حوزه روستایی کهنوج تصویب شده و در مرحله دریافت تسهیلات هستند ادامه داد: هشت صندوق خرد روستایی در بخش چاه مرید راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: یک شرکت دانش بنیان مجتمع میوه خشک در حال راه اندازی است که میزان سرمایه گذاری این شرکت ها بیش از 64 میلیارد تومان است.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.