به گزارش خبرنگار ایرنا، طرح آبرسانی به روستای نورآباد سقز با اعتبار 2 میلیارد ریالی و بهره مندی 110 نفر از آب شرب بهداشتی و سالم روز شنبه در مراسمی با حضور مسئولان شهرستانی به بهره برداری رسید.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان سقز در آیین افتتاح این طرح گفت: برای اجرای این طرح 2 هزار و 800 متر لوله گذاری انجام شد و با بهره برداری از آن، 110 نفر از ساکنان این روستا از آب آشامیدنی سالم بهره مند شدند.
صدیق محمدزاده با بیان اینکه این طرح در قالب طرح آبرسانی مجتمع رستمان، از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان است، افزود: این مجتمع شامل آبرسانی به هشت روستا بود که پیشتر طرح آبرسانی به روستاهای چناره، حانه میران، سیف آباد، شیخله، دره قبله، رستمان و کندولان به بهره برداری رسیده بود.
وی اظهار کرد: برای اجرای طرح مجتمع آبرسانی رستمان در مجموع 17 میلیارد و 650 میلیون ریال از محل های اعتبارات سفر مقام رهبری، استانی، نفت و گاز و ملی هزینه شده است ضمن اینکه برای کُلر زنی این طرح و بحث صرفه جویی آب، از فناوری روز استفاده شده است.

**چند طرح خدماتی و عمران روستایی از محل مشارکت مردمی و اعتبارت دهیاری ها در شهرستان سقز با حضور مسئولان محلی به بهره برداری رسید
بخشدار امام سقز در آین گشایش این طرح ها گفت: در سال جاری 15 طرح با اعتبار 2 میلیارد و 400 میلیون ریال در این بخش اجرا شده است.
احمد مهرپرور افزود: بخش امام در سال 90 از بخش زیویه انتزاع یافت و از آن سال تاکنون در 27 روستا طرح دفع فاضلاب به صورت بهداشتی اجرا شده است.

**برگزاری مراسم بزرگداشت هفته بسیج اصناف
مراسم بزرگداشت هفته بسیج اصناف در سقز با حضور امام جمعه، معاون سیاسی فرماندار و بسیجیان اصناف برگزار شد.
حجت الاسلام محمد فلسفی مدرس حوزه و دانشگاه در این مراسم پیرامون ضرورت توجه رعایت اخلاق در بازار و ضرورت رعایت عدالت توسط اصناف و دوری کردن از کم فروشی تاکید کرد.
دوم تا هشتم شهریور هر سال همزمان با سالروز انفجار دفتر نخست وزیری در سال 1360 و شهادت 2 یار دیرین امام (ره) و انقلاب و 2 اسوه علم و تقوا، شهیدان محمدعلی رجایی رئیس جمهور و محمدجواد باهنر نخست وزیر که نمونه ای از دولتمردان مردمی بودند به منظور آشنایی مردم با فعالیت ها و بیان اهداف و برنامه های آینده دولت، هفته دولت نامگذاری شده است.
سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.
خبرنگار: ابراهیم محمدحسینی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7249/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.