مهندس محمد عباسی در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین به ۶۰تا ۶۵در صد افت در تولید محصولات کشاورزی در شهرستان بیجار اشاره کرد و افزود:با توجه به سرمازدگی و عدم بارش های به موقع در شهرستان شاهد افت تولیدات کشاورزی هستیم.

وی افزود: تا کنون از یکصد وبیست هزار تن پیش بینی تولید گندم توسط کشاورزان ،هشتاد هزارتن گندم از کشاورزان تحویل گرفته شده است.

وی بیان کرد:حدود هفده مرکز تعاون روستایی در سطح شهرستان فعال است وگندم خریداری شده در دو سیلو وانبار نگهداری غلات ذخیره گردیده است

عباسی در ادامه به باز پرداخت وام های کشاورزان اشاره کردواظهارداشت:باپیگیری های جهاد کشاورزی در سازمان مدیریت بحران استان کردستان تصمیم گرفته شده وام های کشاورزان با ۳سال تاخیرباز پراداخت شودوجریمه تاخیرباز پرداخت شامل حال آنان نگردد.

مدیر جهادکشاورزی از خرید تصمینی دانه های روعنی خبر دادو تصریح کرد:دانه های روغنی همچون گلرنگ وکلزا توسط دولت خرید تضمینی می گردد و دارای بسته حمایتی می باشد که شامل بیمه رایگان،بذر اصلاح شده وقابل اعتماد است.
وی درادامه بیان کرد : قیمت هر کیلو کلزا خریداری شده توسط دولت را، ۲۹۰۰تومان اعلام کرد.

آن مقام مسئول در ادامه اظهار داشت:زمان دقیق پرداخت پول گندم کشاورزان تا بحال اعلام نگردیده است‌.

عباسی گفت:با توجه به بحران کم آبی که پیش روی مااست سیستم کشاورزی را باید دستخوش تغییراتی کرد وکشاورزی حفاظتی را جایگزین دیمی کاری نماییم.

وی در رابطه با اهمیت کشاورزی حفاظتی گفت:این سیستم برای خروج از دیم کاری می باشد که ارمغانهایی چون حفط رطوبت خاک وجلوگیری از فرسایش را به کشاورزان هدیه می دهد وبه دنبال آن حاصلخیزی به بار خواهد آمد.

عباسی عنوان کرد:در حال حاظر کارگروهی متشکل از امور اراضی ،منابع طبیعی ،ثبت اسناد واملاک ودارایی درراستای حفط اراضی ملی ومنطقه ایی تشکیل گردیده است که براساس نقشه های توپوگرافی اراضی روستاها مورد بررسی قرار میگیرد.

مدیر جهاد کشاورزی از اجرای طرح پهنه بندی خبر دادوگفت:طرح پهنه بندی ،طرحی است که در حال حاظر در کشور وبه دنبال آن در استان وشهرستان بیجار اجرایی شده که در راستای سهولت دسترسی به مسائل ومشکلات کشاورزان وهمچنین توزیع کار صورت گرفته است .

وی در ادامه تصریح کرد:در این طرح هرکارشناس مسئول روستایی قرار می گیرد واز نزدیک با کشاورزان ومسائل ومشکلات روستاییان آشنایی دارد.در نهایت آمار به دست امده توسط کارشناس در سامانه پهنه بندی درراستای رفع مشکلات ثبت خواهد شد.
وی در ادامه افزود:کشاورزان از نظر تامین سوخت مصرفی نگرانی نداشته باشند هر مقدار سوخت در مصارف کشاورزی مورد نیاز آنان باشد جهاد کشاورزی تامین خواهد کرد.
در پایان عباسی اظهار داشت :سال گدشته به دلیل عدم وجود اعتبارات مناسب پروژه عمرانی توسط جهاد کشاورزی انجام نشد. امید است جناب فرماندار به جهاد کشاورزی وبخش کشاورزی نگاهی ویژه داشته باشند.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 717085
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.