مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: شاخص برخورداری راه روستایی استان نسبت به کل راه های روستایی کشور ۴۵ درصد است، در حالی که میانگین کشور نزدیک به ۶۵ درصد است که این نشان می دهد شاخص برخورداری کردستان در راه های روستایی نسبت به کل کشور پایین و نیازمند توجه بیشتری است. 

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهرام ملکی امروز در آیی عملیات اجرایی بزرگراه میاندوآب-کرمانشاه به طول۷۵ کیلومتر در کرستان گفت: پروژه کریدور بزرگراهی غرب کشور که طول آن ۳۲۰ کیلومتر است تاکنون ۱۱۰ کیلومتر آن انجام و ۷۰ کیلومتر آن نیز هم اکنون در دست اجرا است.

وی اظهار داشت: ۳۱۶ کیلومتر از این کریدور در استان کردستان واقع شده که از این میزان تاکنون ۱۱۷ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و ۷۴ کیلومتر آن در دست ساخت است و عملیات اجرایی ۷۵ کیلومتر دیگر آن از امروز آغاز می شود.

ملکی با بیان اینکه از سال 95 تا به امروز 70 کیلومتر بزرگراه به بهره برداری رسیده، ابراز داشت: 50 کیلومتر راه اصلی و 105 کیلومتر راه روستایی با 230 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان توجه به حوزه راه روستایی را مورد تاکید قرار داد و گفت: طول شبکه راه های روستایی کردستان 698 کیلومتر است که تنها 2700 کیلومتر آن از راه آسفالت برخوردار است لذا می طلبد توجه جدی به این حوزه شود.

ملکی ادامه داد: شاخص برخورداری راه روستایی استان نسبت به کل راه های روستایی کشور ۴۵ درصد است، در حالی که میانگین کشور نزدیک به ۶۵ درصد است که این نشان می دهد شاخص برخورداری کردستان در راه های روستایی نسبت به کل کشور پایین و نیازمند توجه بیشتری است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.