به گزارش خبرنگار ایرنا، با همکاری سازمان بسیج هنرمندان و حوزه هنری کردستان، نمایشگاه آثار برتر جلوه های هنری رمضان در قالب 2 موضوع جلوه های عکس رمضان و همایش آیه نگاری قرآن کریم در محل گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج افتتاح شد.
مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه بیت المقدس کردستان در این رابطه گفت: در این نمایشگاه آثار عکاسان و هنرمندان خوش نویس استان در قالب 2 موضوع جلوه های عکس رمضان و همایش آیه نگاری قرآن کریم که به مناسبت شب های قدر داوری و انتخاب شده اند به تصویر در آمده است.
عباس داودنیا افزود: در بخش جلوه های عکس رمضان 350 اثر عکس توسط عکاسان سراسر استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از داوری آثار، 27 اثر به بخش پایانی و نمایشگاهی جشنواره راه یافت.
وی اظهار کرد: از میان این27 اثر نیز در داوری نهایی بهزاد سهرابی از دیواندره، سارا جعفری از سنندج و بهزاد نعمتی از دیواندره به عنوان سه اثر برگزیده این جشنواره انتخاب و معرفی شدند.
مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه بیت المقدس کردستان در بخش خوشنویسی نیز گفت: در این بخش نیز که با حضور بیش از 50 هنرمند خوشنویس با موضوع آیه نگاری قرآن کریم در محل گالری سوره برگزار شد از بین آثار نگارش شده 20 اثر خوشنویسی به نمایش گذاشته شده است.

**نمایشنامه تاقانه منتشر شد
نمایشنامه 'تاقانه' نوشته ماشالله کمانگر نویسنده، نمایش نامه نویس و کارگردان کامیارانی، در 95 صفحه توسط انتشارات کردستان منتشر شد.
'تاقانه' نمایشنامه ای است که به زندگی زوج های جوان و مشکلات پیش روی آنها با بررسی عوامل و معضلاتی مانند خود بزرگ بینی، غرور، مقایسه خود با دیگران و بی احترامی می پردازد.
تاقانه جزو اندک نمایشنامه هایی است که تمامی دیالوگ هایش به صورت شعر طنز با زبان عامیانه کُردی اردلانی بازگو شده است.
ماشالله کمانگر متولد ١٣٦٦ شهرستان کامیاران که سال هاست در زمینه ادبیات نمایشی، تئاتر و کارگردانی فعالیت جدی و حرفه ای خود را آغاز کرده است.
قالب اصلی نوشتار این نویسنده توانای کامیارانی متون نمایشی (بلند وکوتاه)، داستان های(کوتاه، بلند و مینی مال) است و گاهی شعر هم می سراید.
وی داستان کوتاه 'بوی دردناک پائیز' را در سال ٩٠ منتشر کرد که در طول یک سال به چاپ دوم هم رسیده است.

**12هزار متر مربع از محلات گلشن و شهرک مولوی سنندج آسفالت شد
مدیر شهرداری منطقه 2سنندج گفت: این شهرداری در راستای بهسازی معابر و سهولت در تردد شهروندان از ابتدای سال جاری برنامه ریزی لازم در خصوص آسفالت برخی از محلات سطح منطقه را در دستور کار خود قرار داد.
علیرضا کاظمی افزود: محله گلشن یکی از محلات قدیمی سطح منطقه است که محلات آن از وضعیت مناسبی برخوردار نبوده است براین اساس عملیات آسفالت و بهسازی این محلات در تیر ماه امسال اجرا شد.
به گفته وی برای آسفالت و بهسازی محلات گلشن، عملیاتی نظیر جدول کتابی به متراژ یک هزار متر، هزار و 128 تن آسفالت و هزار و 600 تن اساس و زیر اساس انجام شد.
وی اظهار کرد: خیابان گلستان نیز یکی از خیابان های شهرک مولوی است که با 500 تن آسفالت بیش از سه هزار و 500 متر مربع از سطح این خیابان هم آسفالت و بهسازی شد.

** عملیات ساخت دبستان خیرساز در روستایی در سقز آغاز شد
کلنگ ساخت دبستان دو کلاسه به همت 2 خیر مدرسه ساز سقزی در روستای کم برخوردار و محروم 'سوته' در بخش سرشیو این شهرستان به زمین زده شد.
مدیر آموزش و پرورش سقز در این رابطه گفت: زمین این واحد آموزشی از طرف یکی از خیران روستا به نام خالد خوش کلام اهدا شده و هزینه ساخت آن توسط خیر مدرسه ساز، محمد رسول کریمی، پدر زنده یاد شاهو کریمی تقبل می شود.
محمد برومند با بیان اینکه این دبستان تا مهر ماه 96 به بهره برداری خواهد رسید، اضافه کرد: برای ساخت این واحد آموزشی یک میلیارد و 100 میلیون ریال توسط خیر مدرسه ساز هزینه می شود.
وی با اشاره به اینکه 40 واحد آموزشی در بخش های مرکزی و سرشیو سقز فرسوده و نیاز به بازسازی دارد از حضور خیران برای امر مدرسه سازی تقدیر و تشکر کرد.
نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه هم با بیان اینکه بیشتر مدرسه های سرشیو تخریبی است و نیاز به بازسازی دارند، اظهار کرد: در دیدار اخیر با رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از وی قول گرفته ام که تعدادی مدرسه در این بخش از محل اعتبارات دولتی ساخته شود.
محسن بیگلری از زحمات و تلاش خیران مدرسه ساز و مجمع خیران مدرسه ساز برای تلاش های مداومشان در امر مدرسه سازی تقدیر و تشکر کرد.

**مجسمه مامه رحه کلی خان در بانه رو نمایی شد
مجسمه ' مامه ر ه حه که لی خان' که با همکاری خیرین، موسسه توسعه آشتی و شهرداری بانه ساخته شده بود، در بانه رونمایی شد.
مامه ره حه که لی خان در سال 1256 شمسی در روستای سونج یکی از روستاهای بانه در دامنه کلی خان به دنیا آمده است.
'مامه ره حه' یا همان مام رحیم در فصل سرما و یخبندان به در راه ماندگان و افراد ناتوان در گردنه خان در طول زمستان های سخت کمک می کرد.
داستان های زیادی در رابطه با مام رحیم و کمک های او به مردم شنیده شده و در بانه شخصیت وی به عنوان نماد صبر، استقامت و یاری رسانی به همنوعان در بین عامه مردم شناخته شده است.
7469/7348/7349/7249/6108
**خبرنگاران: زینب طلایی، افسانه گلباغی، ژاله گرگانی و ابراهیم محمدحسینی
**انتشاردهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.