نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش زمانی ارزشمند است که در میدان عمل ورود پیدا کند، عنوان کرد: ایده باید به عمل تبدیل شود تا ارزش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیداحسن علوی شامگاه چهارشنبه در آئین افتتاحیه مرحله استانی هجدهمین مسابقات ملی مهارت در سنندج، افزود: در دنیای کسب و کار نوپای امروز در رقابت‌ پیچیده بی‌تردید آموزش و عمل باید همدیگر را در یک نقطه ملاقات کنند.

وی اظهار داشت: همانگونه که اگر عرضه و تقاضا در یک نقطه تلاقی پیدا نکند چالش به وجود می‌آید در این حوزه نیز اگر آموزش و عمل به هم نرسند دچار مشکل می‌شویم.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نظام آموزشی ما متاسفانه نظامی خسته‌کننده است و خروجی یک مقطع تحصیلی با مقاطع دیگر ارتباط ندارد.

علوی با بیان اینکه آموزش زمانی ارزشمند است که در میدان عمل ورود پیدا کند، عنوان کرد: ایده باید به عمل تبدیل شود تا ارزش پیدا کند وگرنه آموزش بدون عمل مثل زنوبر بی عسل است.

وی اظهار داشت: نظام آموزشی چه در مقطع دبیرستان و چه دانشگاه ضعف دارد و آموزش فنی و حرفه‌ای این ضعف را جبران می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه ما با 80 میلیون نفر، 8 میلیون و 500 هزار نفر مستمری‌بگیر و بازنشسته و کارکنان جدید حقوق‌بگیر داریم، گفت: دولت ظرفیت بکارگیری افراد در قالب کارمند ندارد و هر آنچه اعتبار عمومی وجود دارد صرف حقوق اینها است.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در استان کردستان با 150 هزار نفر جمعیت بیکار تحصیلکرده شغل دولتی پاسخگو نیست.

علوی با بیان اینکه فرصت‌های شغلی جدید باید از طریق آموزش‌های فنی و حرفه‌‌ای ایجاد شود، گفت: نظام بانکی که 22 درصد سود می‌‌دهد چند مشکل ایجاد می‌کند چرا که همین بانک باید خودش 40 درصد سود ببرد و همین امر تورم را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه کشور ما با تورم رکودی مواجه است، گفت: توسعه پشت فکر بخش خصوصی است و بخش خصوصی از اشتغال و کارآفرینی انجام می‌شود و گرنه با این سبک که الان داریم هیچ وقت مشکل بیکاری 150 هزار نفر جمیعت بیکار حل نخواهد شد.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس نظام آموزشی کشور را نیازمند اصلاح دانست و اظهار داشت: خلع‌الساعه و مقطعی فکرکردن برای جامعه ما توسعه به دنبال ندارد.

علوی با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته همه مشغول کار و تلاش هستند، اظهار داشت: مجلس در قانون برنامه ششم برای بحث کارآفرینی، فنی و حرفه‌ای توجه ویژه شده است.

وی خاطرنشان کرد: معتقدیم امروز اشتغال بدون آموزش و عمل امکان‌پذیر نیست و از این رو باید بیش از پیش به این حوزه توجه کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس با بیان اینکه تلاش‌هایی در بخش‌های مختلف در زمینه اشتغال و رفع بیکاری انجام می‌شود، گفت: این اقدامات خوب است اما کافی نیست و باید بیش از پیش به این حوزه توجه شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.