به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی امور ایثارگران استان که با حضور مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران در سنندج برگزار شد، افزود: جوانان جامعه ما دارای استعدادها و توانایی های زیادی هستند و حتما نباید این استعدادها تنها در نظام اداری به کار گرفته شود.
وی اظهار کرد: برای رفع مشکلات مربوط به اشتغال و بیکاری در جامعه لازم است با شناسایی استعدادهای جوانان، زمینه فعالیت آنان در حوزه های مختلف تولیدی، اقتصادی و اجتماعی فراهم شود.
استاندار کردستان ادامه داد: بدون شک اگر توانایی ها و استعدادهای جوانان ما درست شناسایی نشود و آنان صرفا به دنبال استخدام دولتی باشند، توانمندی های آنان به مرور از بین خواهد رفت.
وی با بیان اینکه برای استخدام ایثارگران قانونی وجود دارد که اجرای آن منوط به صدور مجوزهای لازم است، تاکید کرد: راه های مختلف علاوه بر استخدام در نظام اداری برای اشتغال جامعه ایثارگر و غیرایثارگر نیز ایجاد شود.
زاهدی در ادامه به قانون مربوط به جامعه ایثارگران اشاره کرد و گفت: دولت اهتمام جدی در راستای اجرایی کردن قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را دارد و این قانون ممکن است در عمل نواقصی داشته باشد که باید رفع شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه بحث بیکاری یکی از مشکلات جدی جامعه ایاثرگری است هرچند از مزایای سهمیه 25 درصدی استخدام ایثارگران استفاده شده اما لازم است عنایت بیشتری به آنان شود.
محمد سلیمانی اظهار کرد: هم اکنون بیش از هزار نفر از فرزندان جامعه ایثارگری ما در استان دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند لذا باید به این افراد توجه داشته و به آنان مسئولیت واگذار شود.
به گفته وی در قانون برنامه ششم عنایاتی به این افراد شده که در برخی از دستگاه هایی اجرایی نیز اجرا شده است.
استان کردستان پنج هزار و 400 شهید، 9 هزار و 500 آزاده و 840 آزاده سرافزار تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشاردهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.