به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرماندهی مرزبانی استان کردستان، کیومرث شیخی افزود: با تشکیل فرماندهی مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، اختصاص امکانات بسیار خوب و تاسیسات ایجاد شده در نوار مرز و بالا رفتن سطح آگاهی و آموزش همگانی مرزنشینان از عواقب سوء قاچاق ، ما امروز شاهد کاهش این پدیده از مرزهای استان هستیم.
وی خاطر نشان کرد: مرزبانی کردستان برای مقابله با قاچاق کالا، پوشش خلاء های مرزی و بحث انسداد مرز را در طول 227 کیلومتر نوار مرزی استان با جدیت در دستور کار خود قرار داده است.
وی ادامه داد: با استقرار پاسگاه ها و برجک های مرزی و خدمت شبانه روزی مرزبانان مستقر در نقاط صفر مرزی، تمام توان خود را برای مقابله با ورود و خروج کالای ممنوعه از مبادی غیر رسمی بکار می گیریم.
فرمانده مرزبانی کردستان اضافه کرد: توسعه بخش کشاورزی و دامداری در مناطق مرزی، اجرای طرح های پیشگیری و مبارزه با جرائم مرزی، اعزام صدها اکیپ گشت به طور شبانه روزی در طول نوار مرزی استان، بکار گیری اهرم های کنترلی و از همه مهم تر تعامل بسیار خوب دستگاه های مرتبط در امر مبارزه با قاچاق از عمده ترین دلایل کاهش قاچاق کالا بوده است.
سردار شیخی ضمن تقدیر از همکاری صمیمانه مرزنشینان با مرزبانان در برقراری امنیت نوار مرزی استان، گفت: فرماندهان و مسوولان در ناجا و مرزبانی همواره در چارچوب قوانین و مقررات در راستای ارتقاء وضع معیشت مرزنشینان تلاش نموده و با همکاری و مساعدت سازمان های ذیربط در جهت رفع مشکلات معیشتی آنها تلاش می کنند.
وی با اشاره به فعالیت دو بازارچه رسمی باشماق مریوان و سیرانبند بانه در استان، اظهار کرد: علاوه بر بازارچه های رسمی، مرزنشینان می توانند با اخذ کارت تردد در گذرهای مرزی موقت با حفظ عزت و کرامت در چارچوب مقررات فعالیت اقتصادی داشته باشند و امرار معاش کنند.
فرمانده مرزبانی کردستان به نقش مرزبانی در زمینه مقابله با قاچاق کالا و تحقق شعار سال 96 'اقتصاد مقاومتی و تولید ، اشتغال' اشاره کرد و افزود: نه تنها در سال جاری بلکه در تمامی ادوار نظام مقدس جمهوری اسلامی ، مرزبانی تلاش می کند که با مقابله جدی با قاچاق کالا، به تولید داخلی کمک کند و اجرای موفق اقتصاد مقاومتی در گرو مقابله جدی با پدیده قاچاق کالا و ارز است.
6108
**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.