به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله سید محمدحسینی شاهرودی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری استان کردستان که با حضور زهرا احمدی پور معاون رییس جمهور برگزار شد افزود: گردشگری علاوه بر ایجاد اشتغال و خلق ثروت باعث نقل و انتقالات فرهنگی بین 2 جامعه مختلف می شود.
وی اظهار کرد: در قرآن کریم نیز بر سفر و گردشگری تاکید شده که مهمترین برداشت از این تاکید را می توان در بازدید از مخلوقات خداوند و یادگاری بجا مانده از گذشتگان داشت.
وی با اشاره به پتانسیل های موجود استان از جمله آثار باستانی و طبیعی گفت: بنابراین گردشگری ظرفیت مهمی است که از آن طریق و با کمترین زمان و از راه تصمیمات صحیح می توان بهترین نتیجه اقتصادی را گرفت.

** ساخته شدن ایران در گرو توسعه کردستان
نماینده سنندج کامیاران و دیواندره نیز در این آیین با بیان اینکه کردستان برای توسعه بخش های مختلف از جمله تحقق اهداف روستاهای مورد هدف گردشگری نیازمند توجهی ویژه است گفت: اگر کردستان توسعه یابد بدون شک به علت داشتن پتانسیل های مرزی، بین المللی، توانایی های گردشگری و فرهنگی می تواند نقش بسزایی در ساخته شدن ایران اسلامی داشته باشد.
سید احسن علوی افزود: مجلس شورای اسلامی اجرای اقدامات توسعه ای گردشگری در 300 روستای کشور را به تصویب رسانده است که می توان با توجه ویژه در این مناطق و به کمک مردم روستایی فرصتی برای ایفا نقش آنان در اقتصاد کشور ایجاد کرد.
به گفته وی هم اکنون نیز 43 مورد از روستاهای تاریخی کردستان به عنوان هدف گردشگری انتخاب شده است و سه مورد آن برای اجرا در سال جاری برگزیده شده است.
وی افزود: برای اجرای طرح های مختلف در روستاهای کردستان 100 میلیارد ریال تصویب شده است که تا کنون مبلعی از این اعتبار وصول نشده که انتطار می رود در سال جاری اعتبار تصویب شده مورد وصول قرار بگیرد.
وی همچنین حمایت از ساخت فیلم های سینمایی و تلویزیونی یا موضوعات مختلف در کردستان با حضور هنرمندان مختلف و چاپ کتاب های مختلف را از راهکارهای زودبازده در معرفی توامندی های استان عنوان کرد.
3034/6108
**خبرنگار: حسن حسین زاده/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.