ابوالفضل حسن بیکی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : ظرفیت گردشگری دامغان برای کاهش نرخ بیکاری در استان بی نظیر است اما تاکنون به هیچ عنوان از این ظرفیت های ارزشمند برای رونق کسب و کار توجه نشده است.
وی خاطرنشان کرد : برای فرار از اقتصاد نفتی راهی به جز توسعه صنعت گردشگری وجود ندارد و دولت باید با تامین آب و توجه به زیرساخت ها به برای کاهش نرخ بیکاری در مناطق روستایی اقدام کند.
وی اظهارداشت : بحث گردشگری در سمنان فقط در حد شعار مانده و هیچ اتفاق خاصی در زمینهٔ گردشگری استان در چند سال نیفتاده است.
حسن بیگی یادآور شد : تمام وزارتخانه‌ها و اداره‌های کل مرتبط با بخش گردشگری باید در این زمینه فعال شوند و زمانی که گردشگر وارد استان می‌شود نباید سرگردان باشد.
وی با بیان این که 32 منطقه نمونه گردشگری و 39 روستای هدف گردشگری در استان معرفی شده است،تصیریح کرد :هم اکنون فقط چهار مجتمع گردشگری در دست احداث در روستاهای استان وجود دارد که با توجه به تردد میلیونی مسافران از محورهای استان این مقدار قابل قبول نیست.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد : اهالی روستاهای این شهرستان از ایجاد تاسیسات گردشگری روستایی، استقبال می کنند و برخی از روستاییان با ورود به این صنعت بخش قابل توجهی از مشکلات اقتصادی منطقه خود را برطرف کردند.
وی بیان داشت : سال 96 به نسبت سال قبل آن بیش از 21 درصد اسکان مسافران نوروزی در مناطق گردشگری استان افزایش یافت در حالی که درگذشته متوسط ماندگاری گردشگر در استان به چند ساعت می‌رسید.
در استان سمنان تاکنون 40 روستای هدف گردشگری شناسایی شده است.
روستای هدف گردشگری چاشم در فاصله 24 کیلومتری شمال شهر شهمیرزاد و 49 کیلومتری شمال شهر سمنان در دامنه کوه نیزوا، در کنار کوهستان با چشم اندازهای طبیعی و روستای هدف گردشگری ابر نیز در 50 کیلومتری شمال شرق شاهرود و در مسیر جاده شاهرود به آزادشهر استان گلستان قرار دارد که از جمله روستاهای گردشگری استان سمنان به شمار می روند.
تبدیل سمنان از معبر به مقصد شعار و هدفگذاری اصلی استان سمنان در بخش گردشگری تعیین شده است که نیازمند تقویت زیرساخت‌های گردشگری است.
این استان دارای 62 مرکز اقامتی شامل 10 هتل، 2 هتل آپارتمان، پنج مهمان‌پذیر، 34 اقامتگاه بوم گردی، هفت خانه مسافر، یک متل و سه مجتمع، محوطه و مجموعه گردشگری است و این واحدها در مجموع دارای یک هزار و 89 تخت برای اقامت گردشگران است و ظرفیت اقامتی رسمی در استان سمنان حدود 2 هزار نفر شب است.
7339/6026 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.