احمد همتی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در سال گذشته بیش از 4 هزار و 40 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و کشاورزی استان سمنان پرداخت شد که این امر گامی مهم در رونق کسب وکار در سمنان است.
وی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و کشاورزی استان سمنان تاکنون به چهار هزار و ١٢١ میلیارد ریال و به ٧٦٦ واحد رسیده است، ادامه داد: سال 96 با حضور دکتر روحانی در سمنان از 18 طرح صنعتی به ارزش بیش از 11 هزار و670 میلیارد ریال بهره برداری شد که این امر در افزایش اشتغالزایی در استان نقش بسزایی دارد.
همتی خاطر نشان کرد: به دلیل مشکلات اقتصادی و کاهش قیمت نفت، بخش قابل توجهی از مصوبات سفر کاروان تدبیر و امید در بهار سال 95 اجرایی نشد که دولت باید برای تخصیص اعتبار و تکمیل طرح های وعده داده شده اقدام کند.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر وسرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: عملکرد دولت یازدهم با توجه به رکود اقتصادی و تحریم های ناجوانمردانه در بحث اشتغالزایی رضایت بخش بود، اما گام های بیشتری باید برای افزایش رونق کسب و کار در کشور برداشته شود.
وی با بیان اینکه ظرفیت های اقتصادی و معدنی استان سمنان برای رونق کسب وکار مثال زدنی است و باید این منابع سرشار اقتصادی برای فعالان بخش اقتصادی اطلاع رسانی شود، گفت: تا رسیدن به روند آرمانی اشتغال و رونق کسب و کار فاصله زیادی باقی است، اما افزایش اشتغال با وحدت مردم و مسوولان نظام میسر است.
همتی خاطر نشان کرد: توجه به منویات رهبر انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی باید در اولویت کاری دستگاه اجرایی باشد و به یقین، تحقق شعار سال اقتصاد کشور را شکوفا می کند.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: تنها راه نجات اقتصاد کشور از رکود اقتصادی و افزایش اشتغال اجرای دقیق برنامه های اقتصاد مقاومتی است.
تاکنون به ٧٦٦ واحد تسهیلات رونق تولید به مبلغ چهار هزار و ١٢١ میلیارد ریال پرداخت شده که از این میان ١٨٨ واحد صنعتی استان سمنان به میزان سه هزار و ١١٣ میلیارد ریال و ٥٧٨ واحد کشاورزی استان سمنان به مبلغ هزار و هفت میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.
استان سمنان حدود یک هزار و 800 واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری دارد و دولت یازدهم برای رونق بخشی به چرخه اقتصادی تولید داخلی با توجه به رهنمودهای رهبری درباره تحقق اقتصاد مقاومتی، ارایه تسهیلات رونق تولید را از سال 95 درنظر گرفت.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.