به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس اداره امور حمایت های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: از اول سال جاری تا پایان تیر، هزار و 370 مورد تسهیلات قرض الحسنه به ارزش 42 میلیارد و 650 میلیون ریال به نیازمندان تحت پوشش این نهاد پرداخت شد.
فرهاد کاظمی افزود: این تسهیلات در قالب تسهیلات کارگشایی در راستای کمک هزینه تحصیلی، درمانی، معیشتی، خرید سنوات تامین اجتماعی و سایر نیازمندی های مختلف مددجویان بوده است.
وی با بیان اینکه یکی از خدمات این نهاد به خانواده های تحت حمایت کمک به معافیت خدمت سربازی فرزندان مددجویان است، افزود: 48 نفر از فرزندان مشمول خدمت نظام وظیفه تحت حمایت کمیته امداد استان در چهار ماهه نخست سال جاری از خدمت سربازی معاف و با این کار زمینه و شرایط کار و کمک به معیشت خانواده این افراد فراهم شد.
وی همچنین با اشاره به اینکه هم اکنون 23 هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره)استان هستند، گفت: این تعداد زن سرپرست حدود 50 درصد از جمعیت تحت حمایت را تشکیل می دهند.

**پایان برداشت «کلزا» از مزارع سقز
مدیر جهاد کشاورزی سقز گفت: بیش از 250 تُن دانه روغنی کلزا از کشتزارهای این شهرستان برداشت و با قیمت هر کیلو 27 هزار و 850 ریال خریداری شد.
محمد نافع علایی نیا افزود: تنوع در ارقام کشت شده، ورود ارقام هیبرید خارجی، برداشت آسان به دلیل راه اندازی به موقع کمباین های مجهز به هد برداشت کلزا و دستیابی به عملکرد بالای 2 تُن در هکتار از موفقیت های نسبی کاشت این محصول در سقز بود.
وی اضافه کرد: دانه روغنی کلزا از جمله کشت هایی است که دارای فوایدی از جمله مصرف کم آب، هزینه کاشت پائین، خرید تضمینی، قرار گرفتن در تناوب کشت و عاری نمودن زمین زراعی از بسیاری از آفات و بیماری ها خصوصا در زراعت گندم، اصلاح ساختار خاک زراعی، برداشت زود هنگام و فراهم شدن شرایط برای کاشت محصول دوم و کاهش مصرف سم به نسبت بسیاری از زراعت های آبی است.
**حضور ورزشکار کردستانی در اردوی تیم ملی کیک بوکسینگ
سرپرست اداره ورزش و جوانان سقز روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار : ورزشکار سقزی ، نگین قادر زاده در جریان مسابقه کیک بوکسینگ که روزهای پنجشنبه و جمعه در تهران برگزار شد، توانست جواز حضور در اردوی تیم ملی را پیدا کند.
فرزاد خاکی با بیان اینکه در این مسابقات، دیگر بانوان شرکت کننده سقزی هم مدال به دست آوردند ، افزود: عسل رشید نژاد موفق به کسب مدال برنز شد و ویدا میرزایی مدال نقره کسب کرد و آرینا محمد زاده، میترا شهسواری و نارین بهرام پور، مدال برنز برای استان به ارمغان آوردند.
وی با اظهار اینکه، ورزشکاران سقزی با سرپرستی و مربی گری سیمین فرجی در این مسابقات حضور داشتند، اضافه کرد: الناز رضازاده، مدال نقره و گلنار صانعی هم مدال برنز کسب کرد.
او ادامه داد : در مسابقات قهرمانی کشور 'کیوکوشین ایچی گکی' هم که روز جمعه در تهران برگزار شد، آریا قادرخانی و نوید فتاحی دو کاراته کا سقزی به ترتیب موفق به کسب مدال نقره و برنز شدند.
وی ادامه داد: پیام صحرا گرد به عنوان سرپرست و کمک مربی، ورزشکاران سقزی را در این رقابت ها همراهی می کرد.
**17 هزار متر مربع از معابر و محلات سنندج آسفالت و بهسازی شد
معاون فنی وعمرانی شهرداری سنندج گفت: با هزینه هشت میلیارد ریال نزدیک به 17 هزار متر مربع از محلات سطح شهر سنندج در تیر ماه جاری اسفالت و بهسازی شد.
محمد صدیق فتحی افزود: کوچه تعاونی نهضت سوادآموزی واقع در شهرک مولوی به متراژ هزار و 800 متر مربع و کوچه 2 واحدی بنیاد مسکن واقع در دگایران به متراژ 2 هزار و 100متر مربع از جمله محلاتی است که در تیر ماه جاری آسفالت شد.
وی همچنین به بهسازی کوچه پرستو واقع در فاز 2 شهرک سعدی اشاره کرد و گفت: آسفالت این کوچه نیز با متراژ هزار و 400 متر مربع و 210 متر مکعب اساس اجرا شد.
آسفالت خیابان بهار واقع در پشت تپه شیخ محمد باقر، کوچه قاصدک واقع در شهرک 5 آذر، کوچه های تعاونی سد گاوشان واقع در بلوار توحید و کوچه فیروزه واقع در خیابان اردلان محلاتی بودند که آسفالت و بهسازی شدند.
7249/6108/7348/
**خبرنگاران: ابراهیم محمدحسینی، افسانه گلباغی
**انتشار دهنده: امید بهمنی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.