مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت: پیش‌بینی شده ۲۶ هزارنفر از مددجویان کمیته امداداستان در تابستان سال جاری از برنامه‌ها و فعالیت‌های غنی‌سازی اوقات فراغت، آموزشی و فرهنگی این نهاد بهره‌مند شوند.

به گزارش‌ایلنا، محمدرسول شیخی‌زاده با بیان اینکه هم زمان با فصل تابستان فعالیت‌های‌اوقات فراغت خانواده‌های تحت حمایت این نهاد شروع شده است، افزود: در جهت اجرای این برنامه ها  زمینه بهره مندی ۶ هزار نفر از مددجویان در کانون های دائم و دو هزار و ۵۰۰ نفر نیز در کانون های موقت و تابستانه فراهم شده است.

وی ضمن اشاره به برنامه های اردویی زیارتی و تفریحی ویژه مددجویان این نهاد گفت: در قالب این اردوها یک هزار نفر از مددجویان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس، قم و عتبات عالیات و ۶۰۰ نفر نیز به استانهای هم جوار اعزام شده اند.

شیخی زاده افزود: همچنین استان کردستان در تابستان سال جاری میزبان یک هزار و ۲۰۰ نفر از مخاطبین امداد در استان های هم جوار در اردوگاه علی ابن ابی طالب (ع) سنندج می شود.

وی ضمن اشاره به برنامه های طرح نظام جامع خانواده برای ۱۲ هزار نفر از مخاطبین این نهاد، گفت: این برنامه ها برای گروه های سنی مختلف شامل کودکان، دانش آموزان و نوجوانان، دانشجویان، مادران و دختران و سالمندان اجرا می شود.

مدیر کل کمیته امداد استان کردستان افزود: اجرای این دورها با موضوعات مختلف قرآنی و احکام دینی، مهارت‌های هنری و فنی، مشاوره و راهنمایی، سیاسی اجتماعی، اخلاق، حقوقی، مهارت های زندگی، ورزشی، بهداشتی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، مشاوره های قبل از ازدواج، آیین همسرداری، سبک زندگی اسلامی و سایر نیازمندی های مددجویان بوده است.

شیخی زاده اظهار کرد: پیش بینی شده است ۲۶ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد استان  در تابستان سال جاری از برنامه ها و فعالیتهای غنی سازی اوقات فراغت، آموزشی و فرهنگی این نهاد بهره مند شوند.

وی همچنین از برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی ( یادواره شهدای مقاومت) در بخش های مختلف حفظ، قرائت، ترتیل، اذان ، ترجمه و مفاهیم و به تفکیک خواهران و برادران در گروه های سنی زیر ۱۲ سال و ۱۲ تا ۱۸ سال خبر داد، و گفت: در این مسابقات ۱۲۰ نفر از برندگان مرحله شهرستانی به رقابت پرداختند که ۱۸ نفر برنده و جواز شرکت در مسابقات کشوری را کسب کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.