به گزارش خبرنگار ایرنا، مسئول دبیرخانه هیات نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان در این آیین با اشاره به آغاز کلاس های اوقات فراغت در سطح 523 کانون مساجد استان گفت: همزمان با تابستان هزار و 46 کلاس در کانون های استان تشکیل شده است.
کامل گلباغی با بیان اینکه هم اکنون 523 کانون فرهنگی و هنری در سطح 2 هزار مسجد استان فعالیت می کنند، افزود: در هر کانون 2 کلاس و در مجموع هزار و 46 کلاس در سطح کانون های استان تشکیل می شود.
وی از مربیان کلاس های اوقات فراغت خواست نسبت به تقویت آموزه های اسلامی در بین دانش اموزان اهتمام داشته باشند و با صبر و شکیبایی کودکان و نوجوانان شرکت کننده در کلاس های اوقات فراغت را آموزش دهند.
مسئول دبیرخانه هیات نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان به برگزاری مسابقات مدهامتان نیز اشاره کرد و گفت: مسابقات قرآنی مدهامتان در آینده نزدیک در 9 رشته از جمله مفاهیم، حفظ، قرائت، نهج البلاغه، اذان و تفسیر کوتاه در بین علاقه مندان و اعضای کانون های مساجد استان برگزار می شود.
معاون اداری مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در این آیین مهمترین رکن فعالیت های فرهنگی و هنری این اداره کل را مربوط به کانون های مساجد دانست و گفت: کانون های فرهنگی و هنری بازوی توانمند، اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد هستند.
محمود رستم پور با بیان اینکه عملکرد کانون های مساجد، پیشانی فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است، افزود: هم اکنون در 523 مسجد شهری و روستایی استان، کانون فرهنگی و هنری تاسیس شده است و با برگزاری کلاس های قرآن و احکام در طول سال نسبت به تقویت و ترویج آموزه های اسلامی اهتمام دارند.
وی با بیان اینکه 26 هزار نفر جذب کلاس های اوقات فراغت کانون های مساجد استان شده اند، اظهار کرد: در کانون های مساجد در کنار کلاس های قرآن و احکام، شیوه های مهارت زندگی، رایانه و سایر کلاس های هنری نیز آموزش داده می شود.
معاون اداری مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: باید تلاش کنیم مساجد در کنار انجام عبادات، مرکزی برای فعالیت های اجتماعی شوند و مدیران با همدلی و همکاری غنابخش برنامه های فرهنگی و هنری شوند.
هم اکنون 523 کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد استان مشغول فعالیت هستند که با احتساب کانون‌های جدید التاسیس تعداد کانون‌های مساجد استان به 643 کانون فرهنگی هنری می‌ رسد.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشاردهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.