به گزارش خبرنگار ایرنا چیا سهراب نژاد روز یکشنبه در نشست بررسی علل و پیامدهای فرهنگی- اقتصادی قاچاق کالا در استان کردستان با اشاره به اینکه پدیده قاچاق کالا و ارز در استان های مرزی از حساسیت ویژه ای برخوردار است گفت: کردستان یکی از استان های مرزی کشور است و در یک سال اخیر موضوع کولبری یکی از مسائل مناطق مرزی بوده است.
وی اظهار کرد: پدیده کولبری در یک سال اخیر در استان جزء موضوعات برجسته کمیسسیون قاچاق کالای استان شده است.
وی وظایف مسئولان را در راستای مبارزه با قاچاق و نیز ساماندهی کولبران مرزی استان بسیار خطیر ارزیابی کرد و گفت: از طریق قانونی باید مشکلات کولبران برداشته شود.
وی ادامه داد: برگزاری نشست های تخصصی و علمی - پژوهشی با محوریت قاچاق کالا و ارز و ارائه راهکارهای علمی در زمینه مقابله با قاچاق کالا و ارز می تواند به کاهش آسیب قاچاق در جامعه کمک کند.
وی آموزش، آگاهی بخشی و فرهنگسازی در زمینه پدیده شوم قاچاق در جامعه را مهم ارزیابی کرد و خواستار برگزاری کارگاه های آموزشی و تخصصی و ارائه راهکارهای علمی شد.
سهراب نژاد با بیان اینکه پنج درصد کشفیات قاچاق کالا و ارز کشور مربوط به استان کردستان است گفت: با همکاری و مشارکت مسئولان استان کردستان می توان این میزان کشفیات را در استان کاهش داد.
وی اظهار کرد: همه ادارات و نهادهای ذیربط استان موظفند در راستای کاهش معضل قاچاق با کمیسیون قاچاق کالا و ارز همکاری کنند و راهکارها و تدابیر علمی در این زمینه ارائه کنند.
7352/6108
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.