مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان از کاهش ۲۴ درصدی مصرف نفت سفید در استان کردستان در سه ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش ایلنا، فریدون یاسمی با اشاره به اینکه در این مدت میزان مصرف نفت سفید ۱۶میلیون و سیصد هزار لیتر بوده است، افزود: اجرای طرح بازنگری توزیع کالابرگ نفت سفید ، ثبت نام خانوارها در سایت تجارت آسان ،منطقه ای کردن سهمیه نفت سفید ،گازکشی روستاهای استان از دلایل کاهش ۲۴درصدی مصرف نفت سفید بوده است.

وی در توضیح آمار مصرف دیگر فرآورده های نفتی منطقه کردستان گفت: در این مدت ۹۱میلیون لیتر نفتگاز در استان مصرف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۵ درصدی را نشان می دهد که اجرای پروژه های راهسازی وعمرانی استان،افزایش سهمیه بخش کشاورزی ،افزایش تعداد مصرف کنندگان عمده و.... از دلایل رشد مصرف نفتگاز در استان است.

وی اظهار داشت: دراین مدت میزان ۱۱۱ میلیون لیتربنزین موتور مصرف شده است که این مقدار نسبت به ایام مشابه در سال گذشته، ۹ درصد افزایش را نشان می دهد.

یاسمی درپایان با اشاره به کاهش ۳درصدی مصرف نفتکوره دراستان ازمصرف ۴میلیون لیتر نفتکوره در سه ماهه نخست امسال در استان خبرداد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.