به گزارش ایرنا احمد رشیدی روز سه شنبه در کارگروه اشتغال کردستان در سالن شهدای دولت استانداری با بیان اینکه سهم کردستان از اجرای طرح کارورزی چهار هزار و 995 نفر است افزود: در اجرای این طرح به دانش آموختگان واجد شرایط کارورزی در بنگاه های تولیدی و اقتصادی از طرف دولت دستمزد پرداخت می شود.
به گفته وی، دانش آموختگان کاردانی 2 میلیون و 700 هزار ریال، کارشناسی سه میلیون و 100 هزار ریال و کارشناسی ارشد و بالاتر نیز سه میلیون و 500 هزار ریال به صورت ماهانه از سوی دولت دستمزد دریافت می کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان ادامه داد: سایت کارورزی از سال گذشته فعالیت خود را برای ثبت نام متقاضیان دوباره آغاز کرده و تا کنون 6 هزار و 850 نفر در آن ثبت نام و مدارک خود را بارگزاری کرده اند.
رشیدی افزود: باز تعداد ثبت نام کننده یک هزار و 366 نفر واجد شرایط کارورزی در بنگاه های اقتصادی و تولیدی شناخته شده و بقیه نیز به علت مدرک تحصیلی پایین تر از کاردانی واجد شرایط نیستند.
به گفته وی، هم اکنون 46 نفر از دانش آموختگان این استان در بنگاه های اقتصادی و تولیدی مشغول کارورزی هستند.
وی ادامه داد: هدف از اجرای طرح کارورزی جذب دانش آموختگان از محل افزایش کار در محیط و ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار و ارتقای صلاحیت حرفه ای استغال دانش آموختگان است.
به گفته وی، مدت زمان کارورزی 6 ماه در مناطق توسعه یافته و تا 9 ماه در مناطق محروم است که این مدت در استان کردستان 9 ماه در نظر گرفته می شود.
برنامه اشتغال فراگیر کشور در ستاد اقتصاد مقاومتی به تصویب رسیده و برای اشتغالزایی 970 هزار نفر در سال جاری، هدفگذاری شده است.
این طرح شامل طرح های کارورزی، مهارت آموزی در محیط کار واقعی، مشوق های کارفرمایی و توسعه رسته های منتخب است.
اعتبارات مورد نیاز این هدف از طریق صندوق توسعه ملی تامین و تا 15 تیر ابلاغ می شود. بانک مرکزی نیز موظف شده نسبت به تعیین سهمیه تسهیلات بانکی مورد نیاز به میزان 200 هزار میلیارد ریال و ابلاغ به شبکه بانکی ظرف مدت 10 روز اقدام کند.
طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 1395، جمعیت کردستان یک میلیون و 603 هزار و 11 نفر است که از این تعداد 70.8 درصد در مناطق شهری و 29.2 درصد هم در مناطق روستایی استان ساکن هستند.
3034/6108
**خبرنگار: حسن حسین زاده /**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.