مهدی نامدار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جشنواره در محورهای ادبیات فارسی، پژوهش، دست سازه، زبان انگلیسی، علوم آزمایشگاهی و بازارچه های کار آفرینی و چهار مرحله آموزشگاهی، شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می شود.
وی با اشاره به شرکت 54 هزار نفر از دانش آموزان دختر و پسر استان در مرحله آموزشگاهی این جشنواره گفت: در این مرحله در هر محور نفرات اول هر آموزشگاه به مرحله شهرستانی معرفی و در مرحله شهرستانی نیز در هر رشته تیم های اول به استان معرفی شدند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان اظهار کرد: مرحله استانی این جشنواره نیز از روز گذشته 12 تیر آغاز شده و طی سه روز 184 دانش آموز برای حضور در مرحله کشوری جشنواره با هم به رقابت خواهند پرداخت.
وی با بیان اینکه در پایان مرحله استانی، 10نفر به مرحله کشوری جشنواره راه می یابند، ادامه داد: مرحله کشوری این جشنواره، مرداد ماه 96 در استان خراسان رضوی و شهر مشهد برگزار می شود و از 32 استان کشور هر استان 10 نفر در 6 محور به رقابت می پردازند.
نامدار افزود: دبیرخانه جشنواره نوجوان خوارزمی در استان خراسان رضوی مستقر است و از مهر 96 نیز به مدت سه سال دبیرخانه دائمی کشوری جشنواره نوجوان خوارزمی به کردستان واگذار و مرحله کشوری جشنواره در این استان برگزار می شود.
مرحله استانی سومین جشنواره نوجوان خوارزمی تا روز چهارشنبه 14 تیر در سنندج جریان دارد.
275 هزار دانش آموز کردستانی در سه هزار و 700 مدرسه و 14 هزار کلاس درس مشغول به تحصیل هستند.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی/*انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.