به گزارش خبرنگار ایرنا، این گروه 160 نفره متشکل از جمعی از جانباران و خانواده آنان و تعدادی از خانواده های شیمیایی هیروشیمای ژاپن بودند که عصر روز پنجشنبه سقز را به مقصد سردشت ترک کردند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران سقز که این گروه صلح و دوستی را بدرقه کرده بود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برنامه رالی صلح تهران - سردشت به همت انجمن حمایت از قربانیان سلاح‌های شیمیایی و موزه صلح تهران و همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران تدارک دیده شده است.
لقمان حسنی با بیان اینکه، این برنامه فرهنگی به مناسبت سی‌امین سالگرد بمباران شیمیایی شهر سردشت و بیستمین سال اجرایی شدن کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی، برگزار شده است، افزود: برای برپایی این برنامه همچنین انجمن دفاع از حقوق مصدومان شیمیایی سردشت و کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، نقش داشته اند.
وی اضافه کرد: این برنامه اتومبیلرانی از ساعت 8 صبح روز چهارشنبه 7 تیر 1396 از پارک پردیسان در تهران آغاز شد که شرکت کنندگان، مسیر تهران به سمت ساوه، همدان، سنندج، سقز، بانه را طی کردند و در محل گلزار شهدای سردشت با ادای احترام به شهدا و جانبازان سردشت به پایان می رسد.
بمباران شیمایی سردشت در تاریخ 7 تیرماه 1366 توسط رژیم بعثی عراق انجام شد که بر اثر آن 110 غیر نظامی شهید و هشت هزار نفر مصدوم و مسموم شدند.
هشتم تیرماه در تقویم ایران اسلامی به نام، روز مبارزه با سلاح های شیمایی و میکروبی نامگذاری شده است.
سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.
7249/6108
**خبرنگار: ابراهیم محمدحسینی/** انتشار دهنده: امید بهمنی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.