به گزارش خبرنگار ایرنا، سید مهدی فرشادان عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج افزود: نمایندگانی که پیشتر با ایجاد مناطق آزاد جدید مخالف بودند اکنون موافق ایجاد این مناطق هستند.
وی با اشاره به اینکه نقشه و کروکی مناطق آزاد جدید باید به کمیسیون اقتصادی ارائه شود، اظهار کرد: با این شرایط امید وجود دارد که منطقه آزاد بانه و مریوان نیز مورد تصویب نمایندگان مجلس قرار گیرد.
نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در بخش دیگری از سخنانش در رابطه با آمار پایین استخدامی ها در استان کردستان گفت: در حال پیگیری و رایزنی برای افزایش تعداد استخدامی ها به ویژه در وزارت اموزش و پرورش برای استان کردستان هستیم.
وی ادامه داد: اعتبارات دولتی نیز محدودیت های خاصی دارد که مانع شده تا وزارت آموزش و پرورش آنطور که باید به جذب نیرو بپردازد.
فرشادان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بر سر پیگیری مطالبات مردم کوتاهی نمی کند، اظهار کرد: هر دولتی با هر دیدگاه سیاسی که بر سر کار باشد من به عنوان نماینده به پیگیری مطالبات مردم می پردازم.
وی از رسانه ها خواست به عنوان رکن چهارم دموکراسی و چشم بینای مردم، نمایندگان را در خدمت به آنان یاری کنند.
وی گفت: یکی از دغدغه‌های نمایندگان استان کردستان مسئله راه‌های استان است که به قتلگاه تبدیل شده است.
فرشادان ادامه داد: با اینکه مدت زیادی از آغاز به ساخت کریدور شمال جنوب می گذرد اما 175 کیلومتر آن باقی مانده است.
وی در رابطه با ساخت راه آهن همدان-سنندج گفت: سه قطعه از این مسیر به پیمانکار واگذار شده است و عملیات اجرایی آن در دست انجام است.
نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی افزود: امسال اعتباراتی به این طرح اختصاص داده شده است که انتظار می رود با حمایت دولت هر چه زودتر این طرح به نتیجه برسد.
وی اظهار کرد: کردستان یک هزار و 702 روستا دارد اما در زمینه برخورداری از راه روستایی آسفالته، آخرین استان کشور است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت مدیریت آب ها در کردستان اشاره کرد و گفت: کردستان باوجود توانمندی های خوبی که در بخش آب در اختیار دارد ولی متاسفانه از این توان و ظرفیت به خوبی بهره برداری نمی شود.
فرشادان ادامه داد: سدها در استان کردستان و با اعتبارات این استان ساخته می شود اما خود استان مدیریت آنها را در دست ندارد.
وی تاکید کرد: اگر از ظرفیت های استان در زمینه آب بهتر استفاده شود، کردستان توانایی این را دارد که به قطب کشاورزی کشور تبدیل شود.
6108/1904
**خبرنگار: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.