معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن بازدید از مناطق ناکارآمد شهر سنندج گفت: با توجه به منابع اختصاص یافته از محل اعتبارات داخلی شرکت عمران و بهسازی پروژه‌های بازآفرینی در سنندج در مرحله خوبی بوده و امید است تا پایان تیرماه بخش قابل توجهی از تعهدات مان را در این حوزه را به پایان برسانیم.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی محمد سعید ایزدی مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران امروز جمعه دوم تیرماه جاری به همراه اعضای هیئت مدیره این شرکت و نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی به منظور بازدید از سکونتگاه‌های غیررسمی و مناطق ناکارآمد شهر سنندج راهی استان کردستان شد.

وی افزود: امروز موفق شدیم ضمن بازدید از اقدامات درحال اجرای شهر سنندج از جمله ساماندهی سکونتگاه‌ غیررسمی و بهسازی بافت تاریخی به بررسی روند اجرای پروژه‌ها بپردازیم.

ایزدی در ادامه با اشاره به اولویت‌های پروژه‌های نوسازی و بهسازی سنندج در سال ۹۵ بیان کرد:با توجه به منابع اختصاص یافته از محل اعتبارات داخلی شرکت عمران و بهسازی و همچنین ردیف‌های دولتی خوشبختانه پروژه‌ها در مرحله خوبی بوده و امید است که تا پایان تیرماه بخش قابل توجهی از تعهدات خود در این حوزه را به اتمام برسانیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: پروژه ساماندهی محور آقا زمان (ورودی بازار تاریخی سنندج) و بناهای تاریخی تملک شده در محله سرتپوله یکی دیگر از طرح‌های مورد بازدید امروز به همراه نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود که در نهایت منجر به بررسی چگونگی و نحوه احیا و واگذاری آن به بهره‌برداران برای انجام هرگونه فعالیت فرهنگی نیز شد.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران همچنین خاطرنشان کرد: علاوه بر اقدامات نام برده از محدوده بافت تاریخی و همچنین محله نایسر به عنوان گسترده‌ترین سکونتگاه غیررسمی کشور بازدید کرده و مشکلات موجود در این نواحی را مورد بررسی قراردادیم.

به گفته ایزدی این محدوده که در دهه اخیر شکل گرفته، جمعیتی بالغ بر ۶۰ هزار نفر داشته و از کمترین خدمات برخوردار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید براینکه شرکت عمران و بهسازی از ۲ سال گذشته اقداماتی نظیر ساخت منبع آب و مدرسه ۶ و ۱۰ کلاسه در سال ۹۵ آغاز کرده است گفت: امروز همچنین طرح احداث مجموعه چند منظوره فرهنگی - ورزشی و خدماتی در این محله را با شهردار منطقه نهایی کرده و تصمیم گرفتیم تا در سال جاری عملیات اجرایی آن را آغاز کنیم.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: تلاش داریم تا در پایان این ماه مدارس نام برده و منبع اب را به بهره‌برداری رسانده و هرچه سریعتر اقدامات لازم جهت ساماندهی منطقه و ارتقای کیفیت زندگی در این نواحی را شاهد باشیم.

ایزدی با اشاره به شرایط قابل بررسی محلات عباس‌آباد، تختقان  و بافت حاشیه‌ای کامیاران نیز گفت: قطعا طی نشستی اولویت‌های اجرایی سال ۹۶ در اینمناطق را نیز نهایی خواهیم کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان از هزینه شدن اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان در سکونتگاه‌های غیررسمی در کشور خبر داد و گفت: براساس منابعی که در اختیار داریم ۶ میلیارد تومان دیگر نیز در برنامه سال جاری برای سامماندهی این مناطق در برنامه داشته و امید داریم با جذب منابع سایر دستگاه‌ها چون شهرداری به اعتباری نزدیک به ۱۱ میلیارد تومان در سال ۹۶ دست پیدا کنیم ./

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.