به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان، آیت ‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در دیدار مدیرکل و معاونین و روسای دستگاه های زیرمجموعه دادگستری به مناسبت هفته قوه قضائیه در کردستان افزود: اساس کار دستگاه قضایی ایجاد عدالت در جامعه اسلامی بوده و لازمه کار جامعه قرآنی و بشری ایجاد عدالت اجتماعی است.
وی افزود: اساس و فلسفه ماه مبارک رمضان کسب تقوا بوده و کنترل رفتار و اعمال آدمی مستلزم ایجاد تقوای درونی انسان است.
وی ادامه داد: نگاه خداوند به انسان بر اساس میزان تقوا در اوست و بالا بودن تقوا در انسان باعث مفید بودن در جامعه می شود.
آیت‌الله حسینی‌ شاهرودی با اشاره به اینکه جامعه مجبور به هزینه های بسیاری برای تامین امنیت است، افزود: در جامعه برای جلوگیری از مرتکبین جرم افراد بی تقوا دستگاه های متعددی همچو پلیس، اداره آگاهی و دستگاه قضایی ایجاد شده است.
وی اظهار کرد: مبارزه با کسانی که تقوا ندارند و می خواهند ایجاد فساد کنند از وظایف قوه قضائیه است و دستگاه قضایی باید با همکاری و هماهنگی دیگر دستگاه های امنتی با آنها برخورد و آنها را مجازات کرد.
وی با اشاره به حضور حداکثری مردم در انتخابات گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات نشانه ای از عزت و قدرت ملی و رهبری است که توانسته با درایت و مدیریت درست خود حتی مخالفین نظام را پای صندوق های رأی بیاورد.
برای ارج نهادن به مقام والای قضا و قضاوت و تکریم از مقام شامخ شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی اولین مسئول دستگاه قضایی جمهوری اسلامی که در هفتم تیرماه 1360 بر اثر انفجار بمب در محل دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسیده است، هفته اول تیر به عنوان هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.
3034/6108
** خبرنگار: حسن حسین زاده/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.