به گزارش خبرنگار ایرنا در این آیین که نمایندگان مردم سننج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی، معاون عمرانی استاندار و جمعی دیگر از مسئولان استانی حضور داشتند، مدیرکل شرکت شهرک های صنعتی کردستان درخصوص این پروژه گفت: شهرک صنعتی شماره 4 سنندج که مصوبه هیات دولت است در 300 هکتار مساحت ساخته می شود و زمین آن از محل منابع طبیعی تامین شده است.
شاهو حاجبی افزود: این تامین زمین به صورت جزیره ای بوده، فازهای مختلفی داشته و اوایل امسال برای تامین متقاضیان در مرکز استان خریداری شد.
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات تامین این زمین، نبود تاییدیه زیست محیطی بود اضافه کرد: در سال 96 تادیدیه زیست محیطی را کسب و منبع آب را از قبل ایجاد کردیم.
او یکی دیگر از مشکلات این زمین را تامین برق عنوان و اظهار کرد: با احداث نیروگاه مقیاس کوچک 7 مگاواتی و باسرمایه گذاری 150 میلیارد ریالی توسط بخش خصوصی در این شهرک، این مشکل نیز رفع شد.
مدیرکل شرکت شهرک های صنعتی کردستان یکی دیگر از مشکلات عمده ایجاد این شهرک را عدم دسترسی به جاده اصلی عنوان کرد و گفت: مقرر شده است از محل تفاهم نامه 150 میلیارد ریالی مابین استاندار کردستان و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، 25 میلیارد ریال برای احداث جاده این شهرک اختصاص داده شود.
حاجبی افزود: قرار است در فاز اول (10 هکتاری) 270 قطعه 300 متری برای کارگاه های کوچک و متقاضیانی که طی هشت سال گذشته ثبت نام کرده اند در سه ماه آینده واگذار شود.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان و معاون عمرانی استاندار نیز بر تلاش خود برای کمک به احداث این شهرک صنعتی تاکید کردند.
7355/6108
**خبرنگار: وریا کرمی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.