سعید احمدپناه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در قانون بودجه سال 96، بانک ها مکلف شده اند که این بخشودگی را ادامه دهند که کمک بسیار خوبی به کشاورزان استان است و این بیانگر توجه دولت یازدهم به کشاورزان است.
وی با بیان اینکه دولت های نهم و دهم با تعطیلی سازمان مدیریت و برنامه ریزی، نظم کشور را بر هم زده و بخش کشاورزی را متضرر کردند گفت: احیای این سازمان، یکی از کارهای بسیار مثبت دولت تدبیر و امید است چرا که نظم خوبی بر روند بودجه ریزی کشور حاکم شد.
وی به خدمات دیگر دولت یازدهم اشاره و اظهار کرد: توجه به مسائل زیست محیطی و منابع پایه مانند آب و خاک، از نقاط مثبت دولت تدبیر و امید است.
رئیس خانه کشاورز کردستان با بیان اینکه دولت سابق با دادن مجوزهای بی رویه حفر چاه آب، دشت های قروه و دهگلان را دچار بحران کم آبی کرد ادامه داد: دولت دکتر روحانی با کنترل بر منابع آبی- خاکی، مدیریت دشت های کشور و به تبع آن کردستان را به صورت علمی درآورد.
احمدپناه گفت: برای دومین بار در تاریخ انقلاب اسلامی، در دولت یازدهم، به خودکفایی تولید گندم دست یافتیم که نقطه عطفی در طول دوران فعالیت این دولت است.
استان کردستان دارای یک میلیون و 17 هزار و 343 هکتار زمین زراعی است که از این میزان 85 درصد به صورت دیم و 15درصد مابقی نیز به صورت آبی کشت و زرع می شود.
کردستان با مساحت 29 هزار کیلومتر مربع دارای حجم بارشی معادل 13.2 میلیارد متر مکعب در سال (3.1 درصد کل بارندگی کشور) و 17 رودخانه دائمی و 24 رودخانه فصلی با حجم منابع آب سطحی 4.3 میلیارد مترمکعب(6.6 درصد روان آبهای کشور) بوده و دارای سه حوضه آبریز درجه یک کشور است.
7355/1904
**خبرنگار: وریا کرمی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.