کریم حسنی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعیین تکلیف تمامی قطعات مانده از بزرگراه کرمانشاه-میاندوآب از کارهای مهمی است که در یک سال گذشته انجام شده است و هم اکنون تمامی قطعات باقیمانده از مجموع 320 کیلومتر بزرگراه، به مناقصه رفته و با مشخص شدن پیمانکاران، عملیات اجرایی برخی از آنها شروع و یا به زودی شروع می شود.
به گفته وی، در اولویت قرار دادن و شروع عملیات اجرایی احداث باند دوم گردنه صلوات آباد سنندج به طول حدود 22 کیلومتر و با توپوگرافی بسیار سخت و خشن از دیگر اقدام ها در سال 95 است که احداث و بهسازی این مسیر علاوه بر تأثیر بسیار مثبت در افزایش ایمنی، کاهش استهلاک، صرفه جویی در انرژی و زمان و ارتقای سطح و برخورداری استان از جمله مطالبات اصلی مردم سنندج به عنوان یکی از مسیرهای مورد هدف گردشگری است.
مدیر روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان ادامه داد: ایجاد تحرک و شتاب مناسب در بهسازی و احداث جاده جدید سنندج – مریوان، مشهور به واریانت تیژتیژ – گاران که قبل از سال 95 در مجموع 52 کیلومتر مسیر در دست احداث بوده و حدود 30 کیلومتر آن در سنوات گذشته به اتمام رسیده بود.
حسنی گفت: در یک سال گذشته بقیه مسیر نیز در سه قطعه تعیین تکلیف شده است و عملیات اجرایی آن از جمله ساخت تونل یک هزار و 884 متری باغان در حال انجام است.
وی افزود: طی همین مدت بیش از 430 کیلومتر راه روستایی به مناقصه رفته و هم اکنون در سطح استان بیش از یک هزار کیلومتر راه روستایی آسفالته در حال احداث است که با اتمام این طرح ها برخورداری استان از راه روستایی آسفالته از 44 درصد به بیش از 62 درصد ارتقا می یابد.
به گفته وی، بهره برداری از 70 کیلومتر بزرگراه که از مجموع 260 کیلومتر بزرگراه موجود استان 27 درصد آن در سال گذشته زیربار ترافیک قرار گرفته، بهره برداری از 110 کیلومتر راه روستایی آسفالته و جذب بیش از یک هزار و 375 میلیارد ریال اعتبار از دیگر اقدامات انجام یافته توسط این اداره کل با حمایت دولت در یک سال گذشته است.
حسنی افزود: در وضعیت کنونی که تحرک اساسی برای رفع محرومیت استان کردستان در حال انجام است، ادامه این اقدام ها و تلاش ها، نیازمند دست گیری و توجه بیشتر دولت است.
امسال بیش از چهار هزار میلیارد ریال برای راهسازی استان کردستان، مناقصه برگزار شده است که این میزان در بخش های مختلف بزرگراهی، بین شهری و روستایی است.
دولت تدبیر و امید از سال 92 تا کنون بیش از پنج هزار و 500 میلیارد ریال در حوزه توسعه راه این استان سرمایه گذاری کرده است.
با استفاده از این میزان اعتبار حدود 745 کیلومتر راه شامل 90 کیلومتر بزرگراه، 130 کیلومتر راه اصلی و 525 کیلومتر راه روستایی احداث شده است.
استان کردستان در مجموع هفت هزار و 850 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که 6 هزار کیلومتر آن راه روستایی و هزار و 850 کیلومتر آن راه اصلی و فرعی است.
3034/6108
** خبرنگار: حسن حسین زاده/انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.