محمدصدیق محمدی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه کردستان افزود: هم اکنون 14 مرکز مشاوره در تمامی شهرستان های استان با حضور کارشناسان و مشاوران برجسته راه اندازی شده است.
وی اضافه کرد: کردستان به لحاظ دایر شدن این مراکز در تمامی شهرستان ها، جزو استان های پیشتاز بوده و این امر به خاطر قابلیت ها و توانمندی های کردستان در خصوص وجود مشاوران و متخصصان این حوزه در مناطق مختلف استان است.
محمدی افزود: در گذشته این مراکز مشاوره ای تحت نظارت بهزیستی اداره می شد اما با توجه به تخصصی بودن مقوله طلاق و نیازمند حضور مشاوران مختلف، بعد از این مراکز مشاوره طلاق تحت نظارت اداره پیشگیری های فرهنگی و اجتماعی دادگستری اداره می شوند.
وی اضافه کرد: زوج هایی که برای درخواست طلاق به مراجع قضایی استان مراجعه می کنند قبل از تشکیل پرونده برای آنها در این مراجع، برای شرکت در دوره های مشاوره به مراکز تخصصی مشاوره ارجاع داده می شوند.
وی اظهار کرد: در مراکز مشاوره کارشناسان حقوقی، روانکاوی، مددکار اجتماعی و مسایل خانوادگی در طی چندین جلسه مشاوره های لازم را به زوج ها ارایه می دهند.
وی با اشاره به اینکه اکنون 30 درصد پرونده های طلاق به سازش منجر می شود گفت: در این مراکز مشاوره زوج ها را برای توافق و تداوم زندگی مشترک راهنمایی می کنند و در بسیاری از موارد زوج ها پس از شرکت در این دوره های مشاوره از طلاق منصرف می شوند.
وی اضافه کرد: شرکت در دوره های مشاوره تخصصی حتی برای کسانی که به توافق هم نمی رسند و اختلاف آنها به طلاق منجر می شود نیز می تواند مفید و موثر باشد.
وی اظهار کرد: آسیب های روانی و اجتماعی کمتری به این افراد در مقایسه با زوج هایی که از خدمات مراکز مشاوره بهرمند نیستند، وارد می شود و این افراد پس از طلاق نیز می توانند خدمات مشاوره ای از این مراکز دریافت کنند.

**دیدبان مردمی پیشگیری از وقوع جرم در کردستان راه اندازی شد
مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان گفت: برای نخستین بار دیدبان مردمی پیشگیری از وقوع جرم در کردستان راه اندازی شد.
حسن اصلانی افزود: در قالب این طرح شهروندان می توانند با ثبت نام در سامانه 'سجام' به آدرس اینترنتی www.sajam.adliran.ir کارت ویژه این سامانه را دریافت کنند.
وی اضافه کرد: در قالب این طرح شهروندان می توانند، هر گونه اقدام بزهکارانه را در محله خود به این معاونت اطلاع دهند تا اقدامات پیشگیرانه در این خصوص انجام شود.
وی از روشنفکران و دانش آموختگان کردستان خواست برای پیشبرد اهداف اجرای این طرح در این سامانه ثبت نام کنند تا شهروندان بتوانند زندگی توام با امنیت و آرامش داشته باشند.
وی با یادآوری اجرای ناموفق این طرح در سال های گذشته افزود: در سال های قبل طرحی شبیه به آن در مدت کوتاهی اجرا شد اما به دلیل برخی مشکلات نتوانست موفقیت لازم را کسب کند.
3020/ 6108
**خبرنگار: عبدالله رحمانی /**انتشاردهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.