مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری سنندج روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: زیارت اهل قبور یکی از آداب و رسومی است که هر ساله شهروندان در روز عرفه و اعیاد به آرامستان ها مراجعه می کنند.
توفیق سرافراز افزود: ازدحام شهروندان در روز عرفه در آرامستان بهشت محمدی مشکلاتی نظیر ایجاد ترافیک را در بر خواهد داشت که این سازمان با همکاری دیگر سازمان های تابعه شهرداری نظیر تاکسیرانی، اتوبوس رانی، آتش نشانی و همچنین راهنمایی و رانندگی در صدد کاهش ترافیک در این مسیر است.
وی گفت: همانند سال های گذشته و با هدف ایجاد نظم و کاهش ترافیک، درهای ورودی آرامستان بهشت محمدی از دقایق اولیه ظهر روز عرفه بسته خواهد شد و خودروهای شخصی اجازه ورود به داخل محوطه آرامستان را ندارند.
مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری سنندج با اشاره به آماده باش کامل نیروهای سازمان آرامستان ها در روز عرفه و عید فطر، افزود: کارکنان این سازمان در قطعات مختلف آماده پاسخگویی به شهروندان هستند.
وی همچین اعلام کرد : در راستای میزبانی شایسته از زیارت کنندگان اهل قبور در روز عرفه تمامی محوطه بهشت محمدی رفت و روب و نظافت کامل شده است.

**اختصاص 20 دستگاه تاکسی برای جابجایی رایگان شهروندان در داخل محوطه بهشت محمدی
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری سنندج نیز گفت: گشت های بازرسی این سازمان در روز عرفه عید فطر از دقایق اولیه ظهر یکشنبه در مسیرهای مختلف و میادین سطح شهر بر عملکرد تاکسی ها بویژه در مسیر بهشت محمدی نظارت کامل را خواهند داشت.
عرفان فتحی بیان کرد: با توجه به اینکه هیچ خودرو شخصی اجازه ورود به داخل محوطه بهشت محمدی را ندارد این سازمان با هدف رفاه حال روزه داران تمهیدات لازم در خصوص جابجایی شهروندان به قطعات بالاتر را انجام داده است.
وی با اشاره به اختصاص20 دستگاه تاکسی در داخل محوطه بهشت محمدی افزود: این تعداد تاکسی در روز عرفه بصورت رایگان شهروندان بخصوص افراد سالمند را در داخل محوطه سازمان آرامستان جابجا می کنند.

**جابجایی شهروندان سنندجی با 25 دستگاه اتوبوس در روز عرفه
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری سنندج نیز با بیان اینکه یکی از مشکلات عمده در روزهای عرفه اعیاد در مسیر بهشت محمدی مشکل ترافیک سنگین است، افزود: یکی از راهکارهای کاهش ترافیک در روز عرفه استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی است.
شکور صلواتی با اشاره به اختصاص 25 دستگاه اتوبوس جهت جابجایی شهروندان در روز عرفه در مسیر بهشت محمدی اظهار کرد: این تعداد اتوبوس در سه مسیر اقدام به جابجایی شهروندان می کنند.
وی افزود: برای اولین بار و در جهت رفاه حال ساکنان شهرک بهاران سه دستگاه اتوبوس در میدان اصلی این شهرک مستقر است و ساکنان بهارانی را در مسیر کمربندی بهشت محمدی به سازمان آرامستانها منتقل خواهند کرد و در پایان نیزنسبت به بازگشت ساکنان این ناحیه اقدام می کنند.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری سنندج افزود: پنج دستگاه اتوبوس دیگر در میدان آزادی مستقر است و این اتوبوس ها از طریق مسیر سه راه نمکی و چهار راه انقلاب نسبت به انتقال شهروندان به آرامستان بهشت محمدی اقدام می کنند.
به گفته وی 17 دستگاه اتوبوس نیز در مسیر خیابان انقلاب و خیابان امام مستقر هستند و در این مسیر اقدام به انتقال شهروندان خواهند کرد.

**استقرار 2 اکیپ آتش نشانی در محوطه آرامستان بهشت محمدی
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه جمع کثیری از شهروندان در روز عرفه جهت زیارت اهل قبور به بهشت محمدی مراجعه می کنند احتمال وقوع حوادث گوناگون در این روز وجود دارد.
رامین اسد نژاد بیان کرد: در راستای تامین ایمنی شهروندان در روز عرفه این سازمان اقدام به استقرار 2 اکیپ از نیروهای آتش نشانی در محوطه بهشت محمدی خواهد کرد .
وی گفت: یک اکیپ از آتش نشانان بصورت ثابت در داخل محوطه آرامستان بهشت محمدی مستقر خواهد شد و یک اکیپ نیز در ایستگاه شماره 2 واقع در ترمینال بزرگ در آماده باش است تا در صورت بروز حادثه عملیات امداد رسانی و پشتیبانی از اکیپ ثابت را انجام دهد.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.