به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا عابد نقیبی، سخنران راهپیمایی روزجهانی قدس در سقز در اجتماع راهپیمایی کنندگان در میدان جمهوری اسلامی این شهر افزود: روز قدس به فرمایش، امام راحل، تنها روز فلسطین نیست بلکه روز اسلام و روز مبارزه کردن مسلمانان علیه مستکبران و ظالمان است.
وی اضافه کرد: حضرت امام خمینی(ره) با نامگذاری روز جهانی قدس، نقشه شوم اسرائیل بزرگ که در اذهان یهودیان بود را متلاشی کرد و امروزه، نام این روز به عنوان روزی جهانی و اسلامی در دنیا مطرح است.
او با عنوان اینکه مسلمانان جهان باید با وحدت برای آزادی قدس شریف و فلسطین اقدام کنند، بیان کرد: مسجد الاقصی قبله اول مسلمین است که و دوبار به دست مسلمانان فتح شد که یک بار به دست صلاح الدین ایوبی فرزند قهرمان کُرد از دست صلیب پرستان آزاد شد.
نقیبی با بیان اینکه راه اصلی مقابله با کفر جهانی، وحدت مسلمانان است، اظهار کرد: متاسفانه غرب با هم وحدت دارد ولی مسلمانان جهان این وحدت را ندارند و تعدادی از کشورهای عربی می خواهند با حمایت رژیم صهیونیستی و آمریکا، اتحادیه مرتجع عرب به سرکردگی عربستان علیه مسلمانان تشکیل دهند.
او اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره، حمایت قاطعانه خود را از مسلمانان جهان اعلام کرده است و ایران به عنوان دشمن شماره یک، رژیم اشغالگر غاصب و کودک کُش محسوب شده است.
وی با عنوان اینکه رهبر معظم انقلاب ایران اسلامی همواره بدون در نظر گرفتن مذهب و از مسلمانان (اهل سنت و شیعه) دفاع کرده است، ادامه داد: نمونه آن دفاع از حزب الله، حماس، بوسنی و هرزگویین که همه اهل سنت بوده اند است و ما اهل سنت از مواضع وحدت بخش رهبر معظم انقلاب دفاع می کنیم.
رئیس مرکز بزرگ اسلامی سقز با بیان اینکه، ایران اسلامی همواره از مظلومان جهان دفاع کرده است، اظهار کرد:ما اهل سنت، از اقدامات رهبر انقلاب در خصوص حرام دانستن اهانت به اهل سنت، تشکر و اعلام می کنیم؛ مردم کردستان که کُرد و اهل سنت هستند همگام با مردم ایران اسلامی،همیشه حامی رهبر بوده اند.
وی با بیان اینکه رهبر انقلاب اعلام کرده اند که توهین به نمادهای اهل سنت حرام است، عنوان کرد: این فرمایش ایشان، یک فتوای شرعی است و رهبر انقلاب و مسئولان نظام همواره، دغدغه وحدت داشته اند.
سخنران راهپیمایی روز جهانی قدس سقز در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه اهل سنت هیچگاه نباید از آل سعود که حامی یهود است، حمایت کند تاکید کرد: رفتار آل سعود نشان می دهد که از حامیان اصلی رژیم صهیونیستی و یهود است.
وی با اشاره به حوادث اخیر تروریستی تهران، اضافه کرد: عداه ای افراد می خواستند این موضوع را به کُردها و اهل سنت نسبت دهند در صورتی که کُردها و اهل سنت هیچگاه تروریست نبوده اند و هر داعشی کُرد و اهل سنت نیست و هر کُرد و اهل سنتی داعشی نبوده است.
نقیبی بیان کرد: در مذهب اهل سنت به عنوان پیروان امام شافعی(رض) در مسجدی که نماز می خوانند آنرا آتش نمی زنند در صورتی داعش در روزهای اخیر مناره های مسجدی در موصل که در آن نماز می خوانند را فرور ریختند.
وی با عنوان اینکه، تعدادی از اسلام شناسان در مقام مقایسه، داعش را مانند خوارج توصیف می کنند، اظهار کرد: داعش صدها برابر بدتر از خوارج هستند.
وی با بیان اینکه من در خصوص اعلام کردن اینکه داعش کافر است، مفتی نیستم و حکم صادر نمی کنم، عنوان کرد: بلکه من به عنوان یک روحانی اهل سنت می گویم: داعش کافر است، زیرا کافر کسی است که در مقابل حقیقت می ایستد و داعش امروز به مثابه این حقیت روشن است که در مقابل واقعیت قد علم کرده اند.
وی با بیان اینکه در دین مبین اسلام، مردم و کودکان بی گناه را نمی کشند، مسجد و مکان زیارت و عبادت مردم را آتش نمی زنند و توصیه پیامبر اسلام هم در جنگ های صدر اسلام، همین موارد بوده است ،عنوان کرد: مسلمان کسی است که آنچه در قرآن آمده و پیامبر به آن اشاره کرده است ،خلاف آن حرکت نکند، در حالی که داعش همواره برخلاف قرآن وسنت پیامبر عمل کرده اند.
وی اضافه کرد: کردستان 5400 شهید برای دفاع از آرمان های انقلاب تقدیم کرده است و عده ای فریب خورده و افراد ساده لوح هم در بین هر مردمی پیدا می شوند که از تروریست ها حمایت کنند و دست به اقدام تروریستی بزند.
وی با بیان اینکه، راهپیمایی امسال روز جهانی قدس با سال های گذشته فرق دارد ادامه داد: این راهپیمایی به دلیل همزمانی با حمله موشکی مقتدرانه سپاه اسلام به تکفیری ها و دست پرورده های صهیونیست ها، شیرینی تازه ای دارد.
رئیس مرکز بزرگ اسلامی سقز ادامه داد: حمله سپاه، به ظاهر حمله موشکی به تکفیری ها بود ولی سیلی محکمی به حامیان گروه های تکفیری و داعشی در جهان بود و ما مردم کُرد و اهل سنت، حمایت قاطعانه خود را از سپاه اعلام می داریم زیرا که سپاه همیشه مدافع نظام و رهبری وبوده است و باید در مقابل هر کدام از شهیدان حرم مطهر و مجلس، به آن تعداد موشک به پایگاه داعش که با پول و دلار سعودی ها و با حمایت آل سعود در تهران حملات تروریستی انجام دادند، شلیک می شد.
در پایان مراسم ، قطعنامه سراسری 9 بندی روز جهانی قدس قرائت شد و هر کدام از بندهای آن با بانک تکبیر حاضران در راهپیمائی مورد تایید قرار گرفت.
سپس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان سقز از حضور مردم شریف در راهپیمایی روز جهانی قدس تشکر نمود.
مانند این راهپیمایی در شهر صاحب هم با حضور مردم دو بخش 'زیویه' و' امام 'با سخنرانی امام جمعه این شهر بعد از اقامه نماز جمعه برگزار خواهد شد.
آخرین جمعه ماه رمضان به تدبیر حضرت امام خمینی(ره) به نام روز قدس نامگذاری شده است.
سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.
7249/ 3020
**خبرنگار: ابراهیم محمدحسینی /**انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.