به گزارش ایرنا، بهرام کوشکی روز چهارشنبه در اولین جلسه کارگروه خرید گندم در شهرستان کامیاران افزود: براساس ارزیابی صورت گرفته میزان تولید گندم شهرستان، امسال در مقایسه با سال گذشته بدلیل کمبود بارندگی در فصل پاییز و بهار 20 هزار تُن کاهش دارد.
وی اظهار کرد: طی سال گذشته 6 مرکز فعال برای خرید 63 هزار تن گندم پیش بینی شده بود که امسال نیز تلاش می شود برای رفاه خاطر کشاورزان استان، این تعداد فعال بوده و نسبت به خرید و ذخیره سازی این محصول راهبردی مبادرت کنند.
کوشکی با بیان اینکه با راه اندازی سامانه ثبت اطلاعات کشاورزان امسال خرید گندم و ذخیره سازی آن به صورت اینترنتی انجام می گیرد اضافه کرد: امید است با این اقدام و پرداخت به موقع بهای گندم از سوی دولت، دست سودجویان از خرید زیر قیمت این محصول از کشاورزان کوتاه شود.
وی به آمادگی تمامی مراکز خرید این شهرستان برای خرید گندم اشاره و افزود: مراکز خرید گندم این شهرستان با توجه به قدیمی بودن نیازمند اعتبارات ویژه برای حفظ، نگهدار و تجهیز هستند.
رئیس جهاد کشاورزی کامیاران اضافه کرد: امسال گندم معمولی با قیمت مصوب و تضمینی 13هزار ریال از کشاورزان خریداری می شود که این مبلغ سال گذشته 12 هزار و 700 ریال تعیین شده بود.
کوشکی در خصوص سطح زیر کشت این محصول در شهرستان کامیاران گفت: از مجموعه 27 هزارو 300 هکتار زیر کشت گندم این شهرستان 24 هزار هکتار دیم و سه هزار و 300 هکتار آبی است.
وی با اشاره به اینکه 40 دستگاه کمباین بومی برای برداشت این محصول در شهرستان وجود دارد افزود: در زمان برداشت 36 دستگاه مهاجر نیز به شهرستان وارد خواهد شد.
رئیس جهاد کشاورزی کامیاران با بیان اینکه 90 درصد مزارع گندم شهرستان با سم پاشی های به موقع از انواع آفات محافظت شده اند اظهار کرد:20 هزار هکتار از این مزارع در مقابل سن مادر و 16 هزار هکتار در مقابل علف های هرز سم پاشی شده است.
به گزارش ایرنا، کامیاران با 105 هزار نفر جمعیت دارای 130 هزار هکتار اراضی ملی شامل 90 هزار هکتار مرتع،40 هزار هکتار جنگل و 67هزار هکتار اراضی آن زراعی است.
7349/ 3020
**خبرنگار: ژاله گرگانی**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.