به گزارش ایرنا از روابط عمومی انتقال خون کردستان، محمد سعید کریمیان به جذب 440 نفر اهداکننده داوطلب بار اول در رمضان اشاره کرد و افزود: حضور داوطلبانی که برای اولین بار در انتقال خون حضور می یابند، قوت قلب بیماران و تضمین کننده تامین همیشگی نیازهای مراکز درمانی به فرآورده های خون تا چند ده سال آینده است.
وی همراهی اهداکنندگان نوع دوست را در رمضان چشمگیر خواند و اضافه کرد: اهداکنندگان خون سرمایه هایی اجتماعی هستند که داوطلبانه و یا با فراخوان سازمان در زمینه تامین گروه های خونی خاص در کمترین زمان ممکن و در تمامی ساعات و روزهای سال به کمک بیماران می شتابند.
او با بیان اینکه با همدلی و همراهی اهداکنندگان خون، این اداره تمامی درخواست های مراکز درمانی را پاسخ داده است ادامه داد: ذخایر انتقال خون کردستان در حد مطلوب بوده و هم اکنون تا 9 روز دیگر نیز ذخیره خون داریم.
کریمیان ضمن تقدیر از مردم نوع دوست شهرستان های بیجار، قروه و سریش آباد به دلیل حضور در محل تیم های سیار اهدای خون در شب های قدر رمضان، اظهار کرد: در این شهرها در سه شب قدر ماه رمضان، در مجموع 360 داوطلب اهدای خون مراجعه کردند که 236 واحد خون کامل از ایشان دریافت شد.
مدیرکل انتقال خون کردستان در خصوص آمار اهدای خون از آغاز سال جاری تاکنون نیز گفت: از آغاز امسال تاکنون هشت هزار و981 داوطلب اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که از این میزان، 6 هزار و 159 داوطلب موفق به اهدای خون شدند.
کریمیان ادامه داد: از تعداد خون های کامل دریافت شده امسال، 381 واحد اهدایی بانوان و پنج هزار و 778 واحد نیز سهم آقایان بوده است.
وی به اهدای خون 6.5 درصدی بانوان استان اشاره و اظهار کرد: هرچند این آمار بالاتر از میانگین کشوری است اما این رقم پایین است و همت مضاعف و همراهی بیشتر بانوان را که نیمی از جمعیت استان و بیماران مصرف کننده خون را تشکیل می دهند، می طلبد.
وی، تلاش برای استمرار اهدای خون را از تاکیدهای ویژه سازمان جهانی بهداشت عنوان کرد و گفت: سازمان انتقال خون برنامه های ویژه ای برای تبدیل اهداکنندگان بار اول به مستمر، در حال اجرا دارد؛ همچنانکه در چند ماه اخیر اهدای خون مستمر در کردستان رشد بی نظیری داشته است.
کریمیان به عمر کوتاه برخی فرآورده های خون نظیر پلاکت اشاره کرد و افزود: از اهداکنندگان تقاضا می شود همواره برنامه اهدای خون را در تقویم زندگی خود قرار داده و فراموش نکنند که خون و فرآورده های آن جایگزینی در علوم پزشکی ندارد و تنها با همدلی و نوع دوستی می توان نیاز بیماران را تامین کرد و سلامت را به آنها بازگرداند.
هم اکنون شهرهای سنندج، سقز و بانه در کردستان، دارای ساختمان پایگاه انتقال خون هستند.
7355/ 3020
**خبرنگار: وریا کرمی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.